Barsking søkes!

Sinn T1. 45mm. Titan. $3360 USD

SINN_T1_1.jpg



SINN_T1_2.jpg
 
Takk for alle tips så langt!

Spesielt Pelagosen var et interessant tips, en veldig fin klokke med strålende finish. Men liker ikke helt tanken på at det på en måte er den rimeligere fetteren til Rolex. En Sea-Dweller Deepsea i titan hadde vært noe. Sinn har jeg også vært inne på tidligere, men har slått det fra meg. De foreslåtte Omega-klokkene var pene, men de er nok ikke helt det jeg er ute etter (nå). Og Seiko Orange Monster forblir nok min eneste Seiko.

Keramisk var et veldig bra tips for en med nikkelallergi. Så da har jeg kommet opp med nok et alternativ, i tillegg til de to jeg hadde fra før, hvor Ingenieur Dual Time nok er favoritten av de to. Ikke overraskende er det ingen som har greid å lokke meg vekk fra IWC Ingenieur-universet.

Hva tenker folket om mitt nye alternativ - Ingenieur Automatic AMG Black Series Ceramic, bortsett fra at denne er godt over budsjettet mitt? :D

Bjerke har ikke denne inne, så det er vanskelig å få testet den på armen. Blir den for "bling" og for lite barsk, med den blanke keramikken? Og hvordan er keramikk som klokkemateriale? I tillegg er jo størrelsen et spørsmål - 46 mm er ikke lite...

iwc-ingenieur-automatic-amg-black-series-ceramic-watch_zpsfe4a49fd.jpg


IWC-Ingenieur-Automatic-AMG-Black-Series-Ceramic-Ref-322503-sapphire-caseback-view-b_zps49ae56a3.jpg


black_2_zpsef24898c.jpg
 
Bare ikke mist klokka i gulvet, ref trådene om keramiske Panerai med knuste kasser.

Virker på meg som at keramikk er ripesikkerhet på bekostning av støtsikkerhet, men det blir veldig tøffe klokker av det :)
 
Ingenieurserien er meget lekker, 3227-01 er nydeligst, men dessverre så topptung og høy at den ligger dårlig på armen min. Pelagos er rå og superdeilig. Til å være en rimeligere fetter har den på mange måter høyere finish på visse detaljer, men er jo ikke inhouse.
 
Jeg likte veldig godt den nye Ingenieur Flyback i titan. 3865 er vel modellen.
Håndleddet mitt er 7" / 18cm og den satt veldig godt tross sine 46 ?cm. Ikke noe overheng :)

 
Da er valget tatt. Alt jeg vil si nå er at det kommer en barsking i posten ;)

Unboxing to follow!
 
Kommer nok litt sent der men som titanium barsking model kan jeg anbefale til andre sjeler på TS den Sea Hawk II Pro fra Girard Perregaux.
3000 meter beist med utrolig kvalitets følelse… Jaja, det er nok Girrard-P. og blant de eldeste/prestigiøs klokke merker da… Det snakker av seg selv at mann får seg høy grade klokke.
Etter 1 års eierskap, kan jeg ikke finne noe galt å si der;)
01cbebc3-6142-478f-a656-1ee4a6a55bf1_zps52c0bfb1.jpg

P1010447_zpse25dcea8.jpg

P1010492_zps03485afa.jpg

P1010504_zps8e0e3220.jpg