Basel 2013 ny gmt master blå/sort bezel daytona og yachtmaster i stål hva synes dere?

Yachtmaster i stål var definitivt den mest tiltrekkende klokken fra årets line-up. I andre enden av skalaen finner vi GMT-Master II, forferdelig bezel. Daytona i platina med turkis skive var jo definitivt stilig, men dette året vil nok bli husket for relativt sære fargekombinasjoner :rolleyes:

Ny Yachtmaster var helt innertier IMHO, men GMT`en var ikke noe særlig i sort og blått synes jeg. Men kommer vel rødt og blått om ikke så lenge får vi håpe:0)

Jeg likte den nye GMT Masteren jeg. Hadde håpet på en Pepsi, men synes denne var kul den også :)

Yachtmasteren synes jeg var skikkelig fet! Helt klart den tøffeste fra Rolex i år, etter min mening.

Så må jeg ærlig innrømme at den nye Daytona ikke falt helt i smak. Synes ikke turkis og brun var noen fin match, men tiden får vise! Jeg har forandret mening før :)

Jeg er ingen Pepsi-mann....ennå.
Den nye likte jeg med en gang, klassy med litt røft blått ga klokken en sportslig karakter.

Daytonaen så lekker ut i den kombinasjonen, dog litt "jentete" i turkis?

Uansett, vanskelig å uttales seg hundre prosent før de sees i levende live. vanskelig å se nøyatige farger på nett. Gleder meg...
Når kan man forvente dem i butikk?

EDIT: Daytona er vel en jenteklokke, sant? :D

Redigert:
Fordi denne tråden fortjener noen bilder.

Daytona1_zpsa2d38932.jpg

Daytona2_zps94db205d.jpg

Me like.:)

Som nicket mitt tilsier er jeg svak for YM, i tillegg til at jeg liker stål da de tåler en støyt. Den nye YM II var helt topp i mine øyne. Vurderte et sekund den nye YM med blå skive eller en Daytona i SS, men denne vakte min oppmerksomhet. Er det noen som har formening om pris?

Det er kanskje å overdrive litt å si at den daytona-en i platina har en turkis skive, den er isblå som de isblå skivene man finner på DD platina.

Jeg likte virkelig den nye GMTen, og selv om det var overraskende med blå/svart, synes jeg det ser bra ut. På en måte liker jeg også at det ikke kom verken en pepsi eller cola, men en slags merkelig blanding. Pepsi og cola kan få være reservert for de gamle, klassiske vintage-GMTene, så kan det heller lages nye klassikere med keramiske bezeler.

Om jeg skal ha eller ikke vil jeg vurdere ut ifra når de kan levere. Uaktuelt å vente til i senhøst for å kjøpe nytt denne gangen.

YM II i stål et sjakktrekk, vil aktualisere denne modellen for en større gruppe. Ny GMT, jeg likte den og jeg er ikke en GMTmann i utgangspunktet. Har en veldig følelse for at denne, når den har fått litt tid hos alle dem som nå er skuffet kommer til å bli en slager.

Hvordan fungerer egentlig en regatta-chronograph?

Ettersom jeg forsto i presentasjonen så stiller man antall minutter fra 10-1 ved hjelp av ring-command (samme som Sky-Dweller). Etter det starter/stopper og resetter man nedtellingen som en vanlig chronograph.

Jeg likte den nye YM, men jeg syns de kunne spart seg for "Yacht Master" på bezelen.

Jeg liker den nye GMT'en jeg, synes den ble ganske tøff. Gleder meg til å se ordentlige bilder av denne og etterhvert se den med mine egne øyne:cool:
Daytona'en likte jeg kjempegodt, men YM klarer jeg fremdeles ikke helt å svelge.