BASEL 2017: Spekulasjoner

giphy.gif
 
  • Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas
Lurer på hva som blir årets "Daytona". Etter ventelistene den har opparbeidet seg kan jeg se for meg at det er mange som ikke skal gjøre samme "tabben" som i fjor med å vente med å sette seg på liste. Vil sikkert resulterer i drøye lister på modeller som tidligere ikke har vært like etterspurt. Uten å vite hva som skjer i morgen tipper jeg at en eventuell GMT-c Coke i stål vil bli populær.

Hører også rykter om at Bjerke ikke vil følge vanlige ventelister i år, men heller prioritere gode kunder. Om de tar seg bryet med å sjekke hvem som er notoriske flippere tviler jeg på. Altså, stor-flipper = god kunde = tidlig i køen = rett på finn = profitt og høye gråmarkedspriser
 
Ny daytona two-tone med ceramic tror jeg er ene teaseren... tørr Rolex tukle såpass med en klassiker ved å putte cyclops på SD??
 
Hører også rykter om at Bjerke ikke vil følge vanlige ventelister i år, men heller prioritere gode kunder. Om de tar seg bryet med å sjekke hvem som er notoriske flippere tviler jeg på. Altså, stor-flipper = god kunde = tidlig i køen = rett på finn = profitt og høye gråmarkedspriser

Ja det er det jeg har sagt hele tiden;)
 
Jeg er 110% sikker på at vi får se helgull Daytona på lenke med keramisk bezel i år. Denne kan nok bli uber cool med grønn skive :)
 
Hm.. Får nesten konspirasjonstanker av den kronografen der. At Rolex har prikket designgjengen til Tudor på skuldra og sagt at de må ikke lage noe som ser bedre ut enn Daytona, nå da.
Pen tekstur i skiven. Ryddig tekst. Fete pushere. Fin kasseform. Og så, visere og markører som ser ut som de har vært slengt på fordi de hadde til overs fra Black Bay-produksjonen.
 
  • Liker
Reaksjoner: flyback
Litt "hit and miss" den nye Tudor kronografen synes jeg. Er enig i at det er et litt merkelig valg å bruke snowflake-visere på en kronograf. Estetisk sett skurrer det litt også, da tykkelsen på timeviseren gjør at den delvis blokkerer for sub-dialsene når den ligger over dem:

New%20Tudor.JPG


Viserne og skiven gir klokken et klart preg av dykkerklokke, men så har den fast bezel med tachymeter og fravær av lume-pip på sekundviseren, noe som hindrer den fra å være en ekte dykkerklokke. Dermed faller den litt mellom to stoler rent designmessig etter min mening, og lider litt av samme identitetsforvirring som fjorårets 36mm Black Bay, med sine snowflake visere og blanke bezel. Var den ment å være en "feltklokke" som Explorer, eller en dykkerklokke?
 
Redigert: