Perpetual 39mm
Synes denne var fin, om man ikke liker mercedesvisere og store tall som på Exploreren.
Review der: http://www.ablogtowatch.com/rolex-oyster-perpetual-watches-baselworld-2015/
Små og enkelte dress-watch med 60-70taller flair... Urverk 3132: Hvorfor? Spesielt når den ny 3255 er bedre...?
Vi kan se på den som en unisex modell.
Dresswatch? Det kan den selvsagt brukes som, men det er da bare skive og visere som skiller fra en Explorer1? Og i dag er vel det meste unisexmodeller.... Ikke alle ser på klokker som fallossymboler. Tenker 3132 holder for de fleste brukere, og helt greit at det finnes noe som holder prisen på et ikke alt for høyt uakseptabelt nivå. IMO
39mm er absolutt maksstørrelse på en dressklokke. Når jeg ser på bilder, ser jeg at min forrige oyster perpetual på 36mm bærer større enn min nåværende aqua terra på 38,5mm. Jeg kunne glatt tenkt meg en air-king.
A-lange har begynt å gå andre veien og krympe modellseriene. Spørsmål om tid før trenden snur, som alle andre trender.
39mm er absolutt maksstørrelse på en dressklokke. Når jeg ser på bilder, ser jeg at min forrige oyster perpetual på 36mm bærer større enn min nåværende aqua terra på 38,5mm. Jeg kunne glatt tenkt meg en air-king.
A-lange har begynt å gå andre veien og krympe modellseriene. Spørsmål om tid før trenden snur, som alle andre trender.
Jeg syns at 42mm passer meg helt perfekt når jet bruker skjorte.
Full dress har jeg aldri brukt og skal adri gjør det heller: Ikke min greie og spesielt ikke med en 36mm
Siste dag jeg prøvde en 36mm, damen bekreftet det jeg tenkte uten at jeg spurte henne en gang: "...den ser ut som en barneklokke på deg..."
Watch snob sier det best.
http://uk.askmen.com/fashion/mens-watches/large-watches.html
Off, watch snob... Er det virkelig noen som tar den fyren seriøst, eller synes den han skriver er kult? Flaut pseudo-snobberi fra øverste hylle.
Ærlig talt, det er så opplagt at det burde være poengløst å måtte poengtere, men hvilken klokkestørrelse som passer hver enkelt er direkte forbundet med størrelsen til armen den personen måtte ha. Å si at "39mm er absolutt maksstørrelse på en dressklokke" er renspikket tull. Om du har håndledd på 16cm er selvsagt 39mm i grenseland, men om du har håndledd på 22cm? Da vil 42mm passe godt, og du kan lett bruke 45-46mm også.
Dette sitatet fra Watch Snob sier vel alt det trenger å si:
"Wear a 45mm watch, baggy tracksuit bottoms and an oversized T-shirt and hey, maybe you don’t look so fat after all."
Wow, så vi befinner oss på det nivået altså. Dette er jo ingenting annet enn en variant av et penis kompleks fra en fyr med puselanker. Men jeg skjønner frustrasjonen, det må være trist for en mann som lett kunne doblet som håndmodell for dameklokker å se at 90% av klokkene som produseres i dag er 42mm eller større.
det må være trist for en mann som lett kunne doblet som håndmodell for dameklokker å se at 90% av klokkene som produseres i dag er 42mm eller større.
Det er trist for enhver som ikke liker dominerende klokker, i en tid der det krever langt større baller å gå med en air-king enn den siste hjulkapselen fra omega. Men a.lange setter standarden, så må det være lov til å håpe at jaeger og eventuelle andre følger etter http://blog.perpetuelle.com/watches/new-design-for-a-lange-saxonia-models-in-2015/