Solgt Baume et Mercier Classima MOA08733

Medlem
8. jan. 2015
Innlegg
21
Sted
Oslo
Etter mye om og men har jeg kommet frem til at jeg ønsker å selge min B&M Classima kronograf. Har etter hvert blitt litt sær på størrelsen på klokker, og synes nå at en 42mm med 7750-verk er litt i største laget for meg. Jeg er andre eier, kjøpt av en hyggelig amerikaner på Chrono24 i 2011, klokken er orginalt fra 2007. Har blitt tatt godt vare på siden den gang, brukt i rotasjon med andre klokker. Sist service var i 2011, hadde den nylig inne til en mini-polering hos urmaker, han sa det ikke var noe umiddelbart behov for service, men det er altså snart fem år siden sist. Går helt fint, ikke sekundviser på denne så noe vanskelig å måle avviket helt nøyaktig, reserven ligger på rundt 40 timer fortsatt. Ingen riper å snakke om, kun noen få hairlines. Klokken sitter nå på en kraftig alligatorpreget kalverem uten søm som jeg synes passer den bra, hiver også med en noe brukt Panerai alligatorrem som passer til claspen. Papirer og orginal eske følger med.

Litt info:
  • Case Material:Stainless Steel
  • Case Diameter: 42mm
  • Case Thickness: 13.75 mm
  • Movement: Valjoux 7750
  • Crystal: Anti-reflective Sapphire
  • Caseback: Solid Stainless Steel
  • Functions: Hours, minutes, chronograph function, date.
  • Chronograph:Central seconds, minutes counter at 12 (30), hour counter at 6 (12)
  • Water Resistance: 30m / 100ft

IMG_5084.jpg

IMG_5088.jpg

IMG_5091.jpg

IMG_5087.jpg

IMG_5083.jpg


Tilsvarende modell i dag med hvit skive (M0A08692) har veiledende pris på 27250,-.
Pris 7500,-. Er åpen for bytteforslag. Klokken befinner seg i Oslo, men kan sende den på kjøpers regning.
 
Redigert: