Beater?

Medlem
11. des. 2010
Sted
Oslo
Jeg leser at mange av dere skaffer dere en såkalt "beater". En klokke som det altså ikke er så farlig med. Om det blir noen riper gjør det ingen ting, for den koster jo ikke så mye. Jeg har tenkt på samme måte og har kjøpt noen såkalte "beaters". Problemet er at jeg aldri bruker dem. Jeg vil bruke de klokkene jeg liker, i rotasjon, og har ikke lyst til å bruke de jeg egentlig ikke liker. Skal jeg drive med en aktivitet hvor klokken risikerer å bli skadet legger jeg den heller i lomma. For min del er det slutt på "beaters", "ventepølse" o.l.
Er det bare jeg som er så jålete at jeg ikke vil gå med en billig klokke, eller er det flere som har det på samme måte?

Føler noe av det samme. Etter at min første "grail" kom i hus, tror jeg det blir lite armtid på beaterene/ventepølsene fremover.
Kommer muligens til å grave de frem igjen når det er tid for sommerferie i Italia.

Jeg leser at mange av dere skaffer dere en såkalt "beater". En klokke som det altså ikke er så farlig med. Om det blir noen riper gjør det ingen ting, for den koster jo ikke så mye. Jeg har tenkt på samme måte og har kjøpt noen såkalte "beaters". Problemet er at jeg aldri bruker dem. Jeg vil bruke de klokkene jeg liker, i rotasjon, og har ikke lyst til å bruke de jeg egentlig ikke liker. Skal jeg drive med en aktivitet hvor klokken risikerer å bli skadet legger jeg den heller i lomma. For min del er det slutt på "beaters", "ventepølse" o.l.
Er det bare jeg som er så jålete at jeg ikke vil gå med en billig klokke, eller er det flere som har det på samme måte?

+1

Jo jo, er forsåvidt enig. Det er bare det at jeg liker å ha på meg en klokke selv når jeg skrur IKEA ting. Da tar jeg gjerne av meg Exploreren eller monacoen og tar på Sinn UX som tåler litt mer. Er det så feil da? :confused:

For så vidt enig, merker samme holdningen får feste. Likevel er det noen situasjoner der jeg trenger klokke og vet at den garantert får juling, som mekking, friluftsliv osv, da er det greit å ha noe å bruke. Forresten kan jeg like godt stryke "der jeg trenger klokke", er jo naken uten!

Og så finnes det klokker ned i noen få lapper som kan få hjertet til å banke fortere, feks:

6iwspe.jpg

Som nevnt i den andre tråden har jeg en Seiko som går på armen for beising, maling osv. Problemet er dog todelt;
Jeg liker ikke å ha den på armen og jeg føler meg litt som en løk av første kaliber når jeg har en egen klokke til beising.

That is all.

• Liker
Reaksjoner: Roywestgård
Jeg for min del er nødt til å ha en eller fler beatere. Det er uaktuelt å ikke ha på seg klokke i løpet av arbeidsdagen, og i min jobb har ikke jeg lyst til å utsette mine kjæreste klokker. Da hadde de fått varig men etter kort stund, og siden jeg ikke fikser å ha klokka på høyre arm for det bli sånn. :p

Jeg kjøpte meg ny beater nå nylig, da jeg fant ut at det ikke gikk an å bare ha dyre klokker. Da ble det en flott G-SHOCK på ebay, som jeg faktisk har endt opp med å bruke veldig mye siden den kom for et par uker siden. Ikke den peneste, men i mitt virke er ikke det så fryktelig farlig. Synes rett og slett det er deilig å gå rundt med en klokke som man ikke trenger å bekymre seg for hele tiden.

Forøvrig har jeg nylig fått meg en helt ny beater-grail, en IWC 376501. Vet at en titan Ingenieur strengt tatt ikke akkurat er verken en beater-klokke eller en beater-prisklasse, men denne er virkelig opp min gate:

images.jpg

Noen som har erfaringer med denne modellen?

Her er vi enige, Celter.

Som jeg skrev i nevnte link til tidligere tråd; - jeg har ingen beater.
Det skyldes rett og slett at jeg ikke har behov for det. Årsaken er rimelig enkel; - når jeg skal ut "i strid" bruker jeg ikke klokke.
Ur på hånden under oppdrag som fordrer støt/slag er bare til hinder. Da jeg ikke har behov for å bære ur til enhver tid, har jeg heller ikke behov for noen "beater".

Og skulle uhellet mot formodning være ute, så sier jeg som Christian Bale i rollen som Patrick Bateman: "- Don't touch the watch!":cool:

Tror nok beater-begrepet defineres litt forskjellig. Jeg har en beater, en 116610LN, og jeg kan ikke komme på en eneste situasjon jeg bruker klokke denne er uegnet. Den tåler alt, er ikke for stor og det skulle jeg være uheldig er ikke deler noe problem..

Den er det nok ikke mange som har erfaringer med, IWC har ikke levert noen enda.
Jeg står selv på noen lister på denne rundt omkring og ble opprinnelig lovet levering i oktober, men er nok ikke sluppet enda. Ser det ligger et par på Chrono24, men dette er nok den vanlige "gråmarkedsbløffen"...

lemonde skrev:
Forøvrig har jeg nylig fått meg en helt ny beater-grail, en IWC 376501. Vet at en titan Ingenieur strengt tatt ikke akkurat er verken en beater-klokke eller en beater-prisklasse, men denne er virkelig opp min gate:

images.jpg

Noen som har erfaringer med denne modellen?

Beatern er den klokken jeg verdsetter minst og derfor bruker til skittentøyet.. Men som Moore og Celter, jeg har ingen klokker jeg ikke foretrekker å bruke. Beater er et vagt begrep sånnsett, alle er keepers og rulleres. Til Moore, jeg bruker alltid klokke når jeg er våken!

Den er det nok ikke mange som har erfaringer med, IWC har ikke levert noen enda.
Jeg står selv på noen lister på denne rundt omkring og ble opprinnelig lovet levering i oktober, men er nok ikke sluppet enda. Ser det ligger et par på Chrono24, men dette er nok den vanlige "gråmarkedsbløffen"...

Aha, så dette er en nyhet altså. Vel, da har jeg litt tid til å spare penger :) Jeg så bare at det var en kis på IWC-forumet som hadde montert den på hunden sin, men det kan vel kanskje ha vært en ansatt eller noe slikt..?

EDIT: Takk for info, Mogens. Det er dette som er så bra med TS, at man av og til får oppdatert innsideinfo fra folk som faktisk vet hva de snakker om.

Om jeg ikke har nevnt det, så gjelder det samme her.

I 99,9% av tiden; jeg også.

Men av og til er det bare ubehagelig og direkte teit å ha på seg en klokke.

Når man skal kjøre hånden og armen langt inn i et avløpsrør og vinker og tull tilsier at klokkearmen må til pers.
Når man skal kjøre armen langt inn i et motorrom/bak en girkasse/bak en bremseskive/etc med venstrearmen er det kjipt å bruke klokke.
Når man skal male, vel.... her må man vise litt skjønn :p.

Aha, så dette er en nyhet altså. Vel, da har jeg litt tid til å spare penger :) Jeg så bare at det var en kis på IWC-forumet som hadde montert den på hunden sin, men det kan vel kanskje ha vært en ansatt eller noe slikt..?

Klokken ble vel lansert som nyhet på messen ifjor, så den er jo ferdig. Mistenker enkelte produsenter for å "holde igjen" på nyhetene for å bli kvitt litt overliggere etter finanskrisen. Om det er tilfellet med denne vet jeg jo ikke.
Jeg tipper veil. pris på ca 85k i Norge, med mindre de kommer med en prisøkning før den blir tilgjengelig.

85k er ikke så halvgærent for en Genta-tanks med inhouse rattrapante, titankasse, horologisk heritage og brand, uimotståelig styling, hardfør konstruksjon, gummirem, og et lite dryss ROO/Hublot styling på toppen. Ser ut som den ultimate "beater" i mine øyne.

85k er ikke så halvgærent for en Genta-tanks med inhouse rattrapante, titankasse, horologisk heritage og brand, uimotståelig styling, hardfør konstruksjon, gummirem, og et lite dryss ROO/Hublot styling på toppen. Ser ut som den ultimate "beater" i mine øyne.

Verket er 7750-basert, men her snakker vi om IWCs mest omfattende modifikasjoner. Klokken er überfet og jeg har veldig lyst på!