Beater?

Verket er 7750-basert, men her snakker vi om IWCs mest omfattende modifikasjoner. Klokken er überfet og jeg har veldig lyst på!

Huff, fikk lyst til å ta opp en gammel diskusjonstråd hvor jeg aldri klarer å bli enig med meg selv igjen når jeg leser om en ebauché i en klokke til 85 lapper...

Verket er 7750-basert, men her snakker vi om IWCs mest omfattende modifikasjoner. Klokken er überfet og jeg har veldig lyst på!

Oops, my bad. Mine gamle 7750-greier hadde definitivt ingen rattrapante, men modde-wiz'ene i Schaffhausen fikser vel slikt ;)

Enig i at denne er helt überfet, kan fort bli mitt neste store prosjekt.. Jeg må begynne å følge nøyere med på IWC-relaterte nyheter fremover, det er helt klart.

Huff, fikk lyst til å ta opp en gammel diskusjonstråd hvor jeg aldri klarer å bli enig med meg selv igjen når jeg leser om en ebauché i en klokke til 85 lapper...

Nei, det er selvsagt ikke helt bra med styla kit-watch, det er vi enige om. Men se på den da...herregud for en komplett pakke! Tror jeg nesten må tilgi IWC i dette tilfellet.

Nei, det er selvsagt ikke helt bra med styla kit-watch, det er vi enige om. Men se på den da...herregud for en komplett pakke! Tror jeg nesten må tilgi IWC i dette tilfellet.

Ja, jeg er helt enig med deg. Derfor jeg ikke klarer å bli enig med meg selv :p.

Blir nesten som å si at man ikke vil ha en Pagani fordi det "bare" står en AMG V12 Biturbo motor i den.....

Bruker en Omega PO til beater, hadde en stund rimeligere varianter, men det ble ikke den sagnomsuste godfølelsen. Dette var min første ordentlige klokke, og liker at den får kjørt seg litt! Tar av klokken når jeg beiser, bytter dekk, leker rørlegger...

For meg er en "beater" høyst nødvendig da jeg bruker en tredjedel av dagen på ett gass anlegg. Der gjennomgår uret en del i løpet av en dag:) jeg har bare en klokke til dette formålet, en seiko skx007 og synes den blir finere og finere til mer sliten den blir!

bc949dea-9894-f5a3.jpg

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

I 99,9% av tiden; jeg også.

Men av og til er det bare ubehagelig og direkte teit å ha på seg en klokke.

Når man skal kjøre hånden og armen langt inn i et avløpsrør og vinker og tull tilsier at klokkearmen må til pers.
Når man skal kjøre armen langt inn i et motorrom/bak en girkasse/bak en bremseskive/etc med venstrearmen er det kjipt å bruke klokke.
Når man skal male, vel.... her må man vise litt skjønn :p.

Finnes det egne klokker for veterinærer? :D

En problemstilling jeg "unngår" da jeg ikke samler på ur. Jeg har et ur som jeg ikke klarer meg uten. Det er med meg overalt. Og om det skulle bli for hårete, ja da tar jeg den av. Da jeg kom over TS oppdaget jeg begrepet beater. Tok en stund før jeg forsto meningen med det men så klarer jeg heller ikke helt å innfinne meg med det å skulle ha flere ur på en gang. Kjøpte en 007 bare for å se hvordan det var men etter tre uker gikk den ut. Som noen sa over her; man vil jo gå med uret man liker. At jeg begjærer ur er hevet over enhver tvil, men å ha flere av dem samtidig, nei det tror jeg ikke jeg får til.. En horologisk monogamist på Tidssonens begjæriske hav. Men det er en annen diskusjon..

Finnes det egne klokker for veterinærer? :D

Det må vel være cavedwelleren det. :p men nå er vi lovlig langt ut et sidespor her. :p

Jeg har opp til flere beatere.. Brukes når jeg vet uret kommer til å dunke borti harde ting.. Mekking og hagearbeid er stikkord.

Så har jeg et bruksur som kan være med på alt i hverdagen, inkludert de litt grovere tingene. Resten av urene passer jeg litt bedre på.

Jeg har tre klokker jeg vil anse som beatere, en 14060, 5513 og en Seiko Tuna. For uten en litt løs rotor virker det som om 14060en tåler alt, sleng den på en nato og jeg har en klokke på armen som tåler juling å som gir meg masser av go`følelse. 5513 er nok en klokke jeg skulle ønske jeg turte å bruke som beater, men som er så gammel at den kun får bli med på lette utskeielser. Min Tuna derimot kan og får bli med på alt, her har en jeg en klokke som er lagd for juling. Denne har jeg ikke hatt så lenge så den har ikke sett så mye saltvann og svalberg ennå, men det kommer.

At mange går bort i fra beater-prinsippet grunnet mangel på go`følelse ville jeg sterkt vurdert en Sub ND på nato. At man velger å legge sin IWC PC på vent når man hogger ved skjønner jeg, men en arm fortjener en klokke til alle aktiviteter.