Beater

Medlem
10. mars 2011
Er på utkikk etter en beater til 0-20k, hva kjøper jeg?
Har lenge sett på Sinn...

Kriterier:

Minimum 10atm
Maks diameter 42mm
Maks tykkelse 15mm
Lenke og gummi
Automatic

Fyr løs, aviser sikkert det meste da jeg er sær som fy;)

Hva med CW?

https://www.christopherward.co.uk/watches/dive/c60-trident-pro-600-range

CWard-New-Trident.jpg

• Liker
Reaksjoner: Mysil
Fin den, men treffer ikke meg. Har sett meg ihjel, derfor spennende med tips utenfor min komfortsone:)

I god TS ånd foreslår jeg en liten budsjettsprekk for at du skal kunne få skaffet deg black bay på grummireim hentet fra pelagos. Black bay på lenke ligger vel på noe over 20 000 brukt, og reimen vil jeg tro koster litt, men synes uansett det er verdt å foreslå.

2ahoi9.jpg

Foreslår vel black bay nesten uansett hva folk etterlyser, men synes dette fungerer veldig bra. Bildet er sakset rett fra nett.

Mange flotte klokker, men..
Har alt eid en Black bay og Oris 65 42mm. Oris hadde krone som gnagde og god følelsen uteble hos Tudor.
104 ser jo meget flott ut, sjekke om de har på lager i Lillestrøm:)

Har Sinn 104 St Sa I, og kassen har herlig bærekomfort og størrelse. Tøffe nok spesifikasjoner til å være en beater. Skulle jeg tiltenkt uret rollen beater i ordets rette forstand, så ville jeg nok heller gått for broren EZM3. EZM3 deler samme kasse men er litt tøffere i uttrykket med bla. blåst kasse. Den perfekte badass klokke med moderate dimensjoner!

Pris for EZM3: 17-18k ny

Redigert:
  • Liker
asset-version-c716f017ab-superocean-ii-42-2.png

Breitling Superocean 42. Først og fremst fordi de har en utrolig god gummirem og spenne med hurtigjustering. Klart, hvis man ikke liker skiver med mye skrift er denne feil. :p

Edit : tenkte 30k maks.. Men 20k er kanskje i nærheten brukt?

• Liker
Gir naturligvis min stemme til Sinn 103st!
En klassisk modell med lang historie, et design som kler litt skraper og dings, for ikke å snakke om plexi som kan pusses opp igjen på få sekunder etter å ha fått seg en smell.

eneste potensielle negative er jo at det er en chrono, hvis man ikke liker det, og at 7750 urverket kan føles litt wobbly ut.
DSCN5036_zpspd0qvkku.jpg

Tag lager både flott og god kvalitet, men ikke noe for meg dessverre..