Belastede Rolexer ...

Jeg kan ikke få sett nok av den Daytona'n din :) Håper den dukker opp regelmessig i "Dagens klokke" tråden.

Takk for at du deler!
 
Fin historie og ikke minst to flotte ur, men den daytonaen er rett og slett skamfet! Mer bilder please...
 
Er alt orginalt på Daytonaen? Du har vel ikke papirer og boks? Det der er jo en skatt! Gikk det ikke en slik for hinsides summer dollar på auksjon seint i fjor?
For en startpost. Hvordan skal man toppe den? Sinnsykt vakker klokke
 
Daytonaen er helt original.
Jeg fikk den verifisert av Bjerke etter hjemkomst fra USA, og fikk også bekreftet at den var blitt meget godt tatt vare på - så der var jeg heldig. Men jeg har ikke boks og opprinnelige papirer, kun kvitteringen fra butikken der jeg kjøpte den, som attest på proveny.

Det finnes mange ulike av disse, og prisene varierer. "Big Red" med DAYTONA i rødt, er også ettertraktet, men jeg tror nok ikke det var en som den jeg har som gikk for fantasibeløp. De mest ettertraktede er fortsatt de første, med hvit skive og rød sekundmarkering rundt - men ellers er det mye rart som avgjør hva som gjør dem mest etterspurt.

Jeg har fått en verdivurdering, og den er jeg fornøyd med.

Etter veldig hyggelige tilbakemeldinger ble jeg inspirert til å ta et par bilder til. Tok bildene i en oppløsning som gjør at man kan gå inn og kikke på detaljer. (Ser en liten ulltråd oppe ved 11-markøren, men det er altså ikke en ripe. Borte i flash-bildet):

12082803223_303913bebd_c.jpg


12082754553_5fa991e499_b.jpg


Har brukt flash på dette, siden det varme lyset gjør den vel antikk. Eller kanskje er det fossilet? ;)

12082922113_1b2a92cafe_b.jpg
 
Redigert:
Gikk det ikke en slik for hinsides summer dollar på auksjon seint i fjor?

Daytonaene som napper best på auksjoner er tidligere enn 6263. Min modell var den første med skrulås på tidtakerknappene, noe som gjorde den vanntett ned til 50 meter - den er blitt referanse. Men grailklokkene er 6239 og 6241 i noen bestemte kombinasjoner av skive, osv.

Her er en som går for små statsbudsjett:

1000w
 
Redigert:
Daytonaene som napper best på auksjoner er tidligere enn 6263. Min modell var den første med skrulås på tidtakerknappene, noe som gjorde den vanntett ned til 50 meter - den er blitt referanse.

6240 var den første modellen med skruknapper og kom 5/6 år før 6263-6265 ;)
 
Ja, det er mange varianter. Skruknappmodellen som kun ble utgitt i 1970 (for eksempel) kom før 6263, men jeg er blitt fortalt at 6263 er den første de garanterte som vanntett ned til 50 meter. Får kanskje se å skaffe Daytona-boken.
Er langtfra noen ekspert!
 
Redigert: