Bell & Ross-tråden

Flotte klokker, har sjølv en av dei gamle br03. Forøvrig en klokke eg aldri skulle ha helt til den kom på håndleddet.

B&R er vel litt uglesett då dei er relativt unge i klokkesammenheng og ikkje bruker egne urverk i en pakke som mange meiner er litt overprisa.. Forøvrig et konsept ikkje ulikt en del andre dyre urmerker som er inne i varmen, med einaste forskjell at sistnevnte har vært lenger i bransjen og derfor har meir cred. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og festus
BR03-92-Diver-585x1050.png

Synes denne ser kul ut. Har ikke sett den live, men ser ut som den har mange kule detaljer som jeg liker.
 
BR03-92-Diver-585x1050.png

Synes denne ser kul ut. Har ikke sett den live, men ser ut som den har mange kule detaljer som jeg liker.

Enig, ser jo litt snål ut, men er liksom litt kul likevel!

20170713_134819.png


Jeg har vel egentlig ingen planer om å anskaffe en slik, men noen som vet hva disse ligger på likevel?

Kristian Haagen omtaler modellen som en "huge success" for BR på IG i dag, men har ikke sett så mange WS på norske lanker, ref TS og Klokkeriet, så det er kanskje en modell/merke med mer appell utenfor Norges grenser? (Og så kan det jo tenkes KH er litt ekstra positiv, all den tid BR er oppdragsgiver for fotooppdrag ;))

20170713_140848.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide og fredskijj
Enig, ser jo litt snål ut, men er liksom litt kul likevel!

Vis vedlegg 49202

Jeg har vel egentlig ingen planer om å anskaffe en slik, men noen som vet hva disse ligger på likevel?

Kristian Haagen omtaler modellen som en "huge success" for BR på IG i dag, men har ikke sett så mange WS på norske lanker, ref TS og Klokkeriet, så det er kanskje en modell/merke med mer appell utenfor Norges grenser? (Og så kan det jo tenkes KH er litt ekstra positiv, all den tid BR er oppdragsgiver for fotooppdrag ;))

Vis vedlegg 49203

Enig, den er litt rar, men kul også!

MW skriver at prisen er 3300 euro.

Link:
https://monochrome-watches.com/bell-and-ross-br03-92-diver-baselworld-2017/
 
Fin den. :) Det som er litt artig er at de hadde tydeligvis tenkt på å ha minuttviseren malt, men endret dette til timeviseren på produksjonsmodellen. De burde beholdt ideen med minuttviseren, da det er den som er det typisk viktigste på en "diver". Se denne videoen:

 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Fin den. :) Det som er litt artig er at de hadde tydeligvis tenkt på å ha minuttviseren malt, men endret dette til timeviseren på produksjonsmodellen. De burde beholdt ideen med minuttviseren, da det er den som er det typisk viktigste på en "diver". Se denne videoen:


I utgangspunktet enig i det, men kanskje, og nå bare spekulerer jeg, så er timeviser påmalt for å få mer fokus på minutt- og sekundviser mtp lume - skikkelig dype dykk skjer jo i mørket. Men som sagt, kun spekulasjon, ingen anelse om det er den faktisk effekten heller... :)

Edit: Nå forutsetter jeg selvsagt at det påmalte medfører at viseren får en annen ev. svakere lume, og det er jo heller ikke gitt at er tilfelle...
 
Sett noen tester av Bell & Ross, bla en i Watchtime. Den fikk meget god omtale på kasse, finish og reim, men urverket var av helt enkleste modell, og det trakk mye ned.
Uansett har jeg lyst på en slik "firkant" jeg, og gjerne en BR S, som er litt mindre med sine 39mm.... :)
 
Sett noen tester av Bell & Ross, bla en i Watchtime. Den fikk meget god omtale på kasse, finish og reim, men urverket var av helt enkleste modell, og det trakk mye ned.
Uansett har jeg lyst på en slik "firkant" jeg, og gjerne en BR S, som er litt mindre med sine 39mm.... :)

I denne prisklassen er det i hvertfall for meg viktigere med finish på skive og kasse/lenke en urverk. Selitta sw200 verket er mer en bra nok i en diver. Her er det heller ikke innsyn til verket, så om det ikke er spesielt dekorert spiller ikke det noen stor rolle for meg.

Enkelte B&R synes jeg har litt enkle skive og viser, men med denne synes jeg de har truffet bra.
 
  • Liker
Reaksjoner: andersen og Loevhagen
Flotte klokker, har sjølv en av dei gamle br03. Forøvrig en klokke eg aldri skulle ha helt til den kom på håndleddet.

B&R er vel litt uglesett då dei er relativt unge i klokkesammenheng og ikkje bruker egne urverk i en pakke som mange meiner er litt overprisa.. Forøvrig et konsept ikkje ulikt en del andre dyre urmerker som er inne i varmen, med einaste forskjell at sistnevnte har vært lenger i bransjen og derfor har meir cred. ;)
Gi en lyd om du er i Førde engang. Kunne tenkt meg sett en br03
:):)
 
Reptilhjernen min digger B&R, men over-jeget kommer alltid og ødelegger...

Testet en BR 03-92 desert, men den var litt for stor og alt for dyr. Den ser jo innmari tøff ut på bilder, da:cool: