Dette blir sikkert fint. Jeg er sikker på at Truls kan komme med mange gode råd om hva slags utstyr du bør velge.
Skal du gjøre det enkelt ville jeg kjørt på med et ferdig oppsett som Ultegra Di2, Sram Force AXS eller Campa Ekar. Jeg ville valgt gode aluminiumhjul (fordi de er mer behagelige å sykle på) og ser bedre ut, imho. Og gode dekk. Helst Rene Herse Extralight, gjerne satt opp tubeless.
Kanskje en Sram AXS XPLR setepinne. Den gir demping og den kan kjøres ned om du skulle trenge det.
Skal du gjøre det mer innviklet plukker du deler som du lyster. Men dette blir mer krevende. Truls kan sikkert hjelpe til uansett.
Jeg ville iallefall bygget rammen med skjermer som standard. Gilles Berthoud lager noen som er gode. De er i stål. Ser bra ut og veier lite. De har markedes flotteste vesker også.
https://berthoudcycles.fr/en/
Skal du sykle i mørket/skumringen, ville jeg brukt et SON 28 dynamonav foran og en SON Edelux 2 lykt med montering på gaffel. Eventuelt baklykt, men her er det enkelt med en god en med innebygget batteri. Rene Herse lager også denne:
www.renehersecycles.com
Nå vet ikke jeg hvor erfaren du er med bukkestyresykler, men om du er en nybegynner som meg(på landeveien), ville jeg ikke valgt for aggressiv sittestilling. Ja, det ser bra ut, men det er mye mer behagelig å sitte på en sykkel som er til deg.
Jeg smalt sammen en artig bastard av en grusracer for noen år siden med et Surly Disc Trucker rammesett, Eagle 1x12 drivverk med en Dura Ace 7700 krank og NW drev, Moots titan setepinne, King ti styrelager, White Ind nav på Pacenti felger, lilla Paul Klamper bremser, Gilles Berthoud skjermer med mer. Den ble ganske kul. Syklet med den i Vestfol, i Danmark med sidevesker og opp Stelvio, Angliru med mer.