Beste diver for tynne håndledd?

N

Ndure

Guest
Merker jeg begynner å bli veeeeeldig sugen på en diver. Problemet er at jeg har veldig tynne håndledd, så jeg kan ikke ha hva som helst. Har tittet litt på Seiko SKX013 samt Citizen NY2300. Har sett at enkelte mener SKX013 blir litt liten og klumpete. Er det noen her inne som har erfaring med noen av disse klokkene eller har tips til andre modeller/merker jeg kan sjekke ut?

x

Ndure

Har ganske tynne håndledd selv, og trives veldig godt med Seiko Monster og SKX007

U200Brac.jpg

Sinn U200. Den er bare 37, men ruver likevel nesten 15mm tykk. Tror jeg ville satset på en brukt Seamater 300, enten 36 eller 41mm, de ruver mindre pga av at de kun er 12mm høye.

omega-212.30.36.20.03.001_MED.jpg

Redigert:
Skulle til å anbefale skx013, men ser du allerede har tenkt på den.

Støtter Seiko monster forslaget. De er veldig behagelige på armen med sine korte lugs. Det har jo nylig kommet en oppdatert versjon på markedet, kanskje den kunne vært noe?

Redigert:
Takk for alle tips. Monster blir det uansett ikke. Har også tenkt litt på Sinn 556. Ser at den kan kjøpes fysisk i Sverige like utenfor Stockholm. Det er jo bare til å ta seg en weekendtur. 556 koster 10 500 SEK på lenke. Hvodan er det med kjøp av klokke i utlandet? Trekkes den svenske momsen ifra prisen? Må jeg betale norsk moms eller toll på klokke?

Mid-size Seamaster er et godt alternativ. Liker du Sub-utseende, finnes Tudor Submariner i 36mm. Begge disse er betydelig rimeligere på bruktmarkedet enn sine større fettere.

No date sub burde funke, den gjør iallefall det til meg og jeg har håndledd på ca12cm. Ellers synes jeg forslagene som er nevnt er gode. Har også en SinnU200 og er veldig fornøyd med den. :)

Takk for alle tips. Monster blir det uansett ikke. Har også tenkt litt på Sinn 556. Ser at den kan kjøpes fysisk i Sverige like utenfor Stockholm. Det er jo bare til å ta seg en weekendtur. 556 koster 10 500 SEK på lenke. Hvodan er det med kjøp av klokke i utlandet? Trekkes den svenske momsen ifra prisen? Må jeg betale norsk moms eller toll på klokke?

Jeg applauderer absolutt Sinn 556 . Men jeg kan ikke begripe at den tilfredstiller "diver-itch'en" din?

Jeg applauderer absolutt Sinn 556 . Men jeg kan ikke begripe at den tilfredstiller "diver-itch'en" din?

Regner med at du får tilbake svensk moms på tollstasjonen på flyplassen eller ved grenseovergangen, og så betaler du norsk moms i Norge.

Blir jo det samme for deg, men greit å gjøre det rett.

Regner med at du får tilbake svensk moms på tollstasjonen på flyplassen eller ved grenseovergangen, og så betaler du norsk moms i Norge.

Blir jo det samme for deg, men greit å gjøre det rett.

Med den prisen er du jo i grenseland for hva du kan ta med deg tollfritt inn i Norge. Tror den grensen er på 7000 nkr hvis du er ute av landet over 24 timer. Kan være lurt å dobbelt sjekke, men tror du da kan få trukket fra svensk toll og ta med deg tollfritt til Norge hvis prisen du betaler da er under grensen som jeg tror er 7000

Damn! Knalltøff Squale! Visste ikke at det var klokkeentusiaster på Ørlandet, har kjørt endel runder opp og ned Yrjarsgata :D

-V

SKX023 kan jo være et alternativ om du er ute etter en dykker med liten diameter. Her er samboeren sin som hun fikk til jul:
seio_zpsd6825aa4.jpg

Takk for at du deler et bilde av 023, Ulven. Vet du hva diameteren på samboeren din sine håndledd er?

Longines HydroConquest passer meg ypperlig prismessig. Er dog usikker om den blir for stor. Noen som vet hvor brede lugsa er?