Beste klokke for 30,000?

Medlem
7. aug. 2015
Sted
Oslo
Vet at dette har blitt postet før, men med tanke på hvordan prisene på brukt markedet har steget en god del siden den tråden jeg fant (2012) så tenkte jeg det hadde vært interessant å høre hva folk her inne mener nå. :)

Jeg tenker å gå til innkjøp av mitt første "ordentlige" ur i løpet av høsten. :D Siden jeg er student så har satt meg selv en maks grense på 30,000kr pluss minus et par tusen. Selv vipper mellom en eldre Datejust eller en Speedy pro, men syns det hadde vært interessant å høre hva andre mener om saken. Så, hva ville du valgt om du skulle ut med 30,000kr av dine penger?:)

For meg er det lett: mitt sparemål, Speedmaster.

Vet ikke om det er den beste. Men for meg er det den fineste, mest spennende og interessante klokken i den prisklassen. Jeg må langt opp i pris før jeg ville valgt noe annet.

Hva med en Rolex 16570? Må nok ut med litt over 30k, men da får du etter min mening mye klokke for pengene, og også en klokke som kan brukes til nesten alt (kanskje ikke den aller fineste stasen). Kjøpte selv en 16570 for ikke så lenge siden, og blir bare mer og mer glad i den.

• Liker
Reaksjoner: aslakd
En IWC aquatimer bør være mulig å få til den prisen.
Personlig hadde jeg valgt nesten hvilken som helst IWC over en Omega.
Manneklokke vs. konfirmantklokke.;)

Tviler på at du finner noe annet enn Datejust hvis det er Rolex du vil gå for.
16570 går vel for rundt 40k i disse dager.
En fullstendig undervurdert klokke i mine øyne.
Klarer ikke fatte og begripe hvorfor disse går for mangfoldige tusen mindre enn en Sub.

Anbefaling henger sammen med ditt bruksområde, hva er det?

Syns Speedyen (til tross for konfirmasjonspåstander) har mer sjarm enn en Palagos, men Pelagosen kan du bruke til absolutt alt, finnes vel knapt en mer robust klokke i denne prisklassen. Selv sliter jeg med manglende vanntetthet på Speedyen. Skal du bare ha en klokke vil jeg anbefale en som tåler å bli brukt til det meste.