Beste klokke for 45 000 kr

Hvis du er over middels interessert i urverket og innsyn til dette mener jeg at dette er det riktige valget. Gjør ikke noe at den er ekstremt flott å se på heller :)

Pent brukt er denne innenfor budsjettet.
03204040069c494-b.jpg

Jeg er over middels interessert i selve urverket, og elsker klokker med innsyn. Jeg har som jeg skrev over sett lenge på den nye omega 57 Co Axial (med broad arrow visere og innsyn, link over) og har også sett på Moonwatch.
Sub er også en klokke jeg liker, men liker den best med "dual tone".
Som dere ser liker jeg godt litt "flashy" klokker, men det er ikke en stor faktor. Jeg ser jo da etter en robust og fin klokke, alle disse nåtidens funksjoner er ikke noe jeg ofrer så mye for hvis det går ut over modellen og ikke bare årsutgaven.
Som en "rimeligere" dressklokke har jeg sett på Longines Master Collection Moonphase.
Flashy, robust og fin, med innsyn til pent urverk... Har du vurdert Panerai? Både PAM111 og 112 er vel både innafor budsjett og dukker opp pent brukt her med ujevne mellomrom.

• Liker
Reaksjoner: AxelChristensen
Hvis du er over middels interessert i urverket og innsyn til dette mener jeg at dette er det riktige valget. Gjør ikke noe at den er ekstremt flott å se på heller :)

Pent brukt er denne innenfor budsjettet.
03204040069c494-b.jpg

Støttes.
Til denne får du også lenke med polerte midtledd som ligner på Omegaen du likte.
Det finnes flere varianter av disse klokkene/skivene også, blant annet:

03_2040_400_21_M2040_2.jpg

03_2041_400_51_C496_3.jpg

03.2080.400_01.C494_image_standard.jpg

03.2040.400_26.C496_image_standard.jpg

Men ikke alle er så lett å få tak i brukt kanskje da.
Og du har andre varianter med innsyn til urverket, eller med flere komplikasjoner f.eks. 410 som jeg har selv (men da sprekker nok budsjettet):

OI000096_zpslhhuawzu.jpg

Ellers er jo omegaen fin, men ville nok kanskje heller vurdert en Professional/moonwatch variant (evt. økt budsjettet til en av de nye med keramisk kasse).

Two-Tone Rolex er jo også bare å kline til på om du liker det, men vit hva du kjøper og til hvilken pris. Mulig du bør øke budsjettet for å få en fin og komplett. Har sett diverse litt dogdy varianter (uten papirer, slitne, kanskje ikke helt originale med tanke på deler som er byttet, falske) og/eller dertil overpriset i omløp spesielt på finn.

Longines Master Collection Moonphase er også fin, har hatt en chronograph tidligere, mye klokke og flott skive for pengene. Ville dog kanskje vurdert noe "enklere" i det budsjettet og mindre størrelse som dressklokke. Men smak og behag og Longines er absolutt ikke feil! :)

Ønsker du en klokke som "alle" andre har og som "alle" vet hva er: Kjøp Rolex. Så får du vurdere om du synes det blir for kjedelig, eventuelt om du ønsker å gå for noe mer spenstig. Ser at du har fått mange gode tips allerede. :)

Takk for supre tips! Klokkene jeg fikk anbefalt var absolutt fine, men føler de var litt uryddige med 3 skiver på uret. Tenker nå at jeg bare får være litt på utkikk og heller grave litt dypere i lommeboken. Vil jo gjerne at den første klokken jeg kjøper er noe jeg er fornøyd med :)

• Liker
Reaksjoner: Gubben11

Tudor North Flag.

Flott, robust, spesiell, in-house, ikke noe alle har, innsyn til urverk, ny i butikk til godt under budsjett. Altså ny fet klokke med garanti og allerede god klump penger igjen til klokke nr2 om du er den typen.
Aldri sett North Flag'en i denne vinkelen tidligere, og det var en knalltøff detalj med den sorte bezelen!

• Liker
Reaksjoner: Gubben11