Bezelløse allroundur.

Medlem
31. juli 2011
Innlegg
3.679
Sted
Sandnes
Jeg er veldig fascinert av Explorer 1 og Aqua Terra for tiden. Bezelløse(altså dreibar) allroundur som tåler et kakk og som ikke blir så digre på armen. Post bilder av deres her om dere vil eller legg inn bilder av tilsvarende type ur fra andre produsenter. Kanskje dette blir antabustråden for alle som vil av dykkerklokkekjøret men som fortsatt vil ha et dugandes ur;)
 
Skjønner hva du mener, de ser helt strålende ut...

(Stjålet fra internett, men den ser bare SÅ bra ut).

AquaTerra05.jpg
 
Budget-bidrag fra meg:

hammy06092012.png

hamilton-11-12-12.png


Ikke i samme liga som AT og Explorer, men jeg liker den godt. Spesielt på nato. Når lyset treffer riktig føler jeg den får en viss "issued"-feeling over seg :cool:
 
4138f6703a560e66acc9300aaa46da53.jpg


Uklart om den tåler så mange trøkk. Men passarounden fra Nomos på armen idag er svært så behagelig.
Personlig mener jeg kanskje den er noe "petit" og litt lett med tynn skinnreim og 39mm
 
Her er mitt forslag i budgettklassen!

20120919_162317_zps818dc433.jpg


I tillegg til Explorer og Aqua Terra syntes jeg at både DJII

rolex-datejust-ii-116334_5_LRG.jpg


Og GO Senator Seventies er gode alternativer...

ml_image.2190838.jpg
 
Redigert:
Haha, hva stopper deg? Kjør på! :cool:
Monogami, jeg kan ikke dra på før jeg er sikker på noe. I motsetning til alle dere horologiske horebukker er jeg mindset på ett ur. AT`en jeg har nå er fantastisk men for stor å bære på når jeg begynner å gråne i pelsen. Har enda ikke sett det perfekte ur. Hmm En Aqua Terra-kasse, med Explorer skive på Nato... Kjør på med flere bezelløse allroundur folkens, det må da være flere varianter av typen som tåler en støyt.
 
Dette blir veeldig interessant å se live. Noen som tørr å tippe pris på disse når de kommer?
IWC-Ingenieur-2013-40mm-01.jpg

Huh? Ny ingenieur :confused:

Looking good men er redd at de hvor altfor stor for meg. Tipper en pris på 40-50k

Forresten Explorer 1 36mm er øverst på min ønskeliste tror jeg ikke trenger en annen klokke en den.
 
40mm, sjekk ny Ingy tråden i klokker

Takk!

Fant en artikkel om denne og virker veldig interessant kun 10mm i høyde. Eneste jeg ikke liker at at det er en ETA2892 samme som i den nye Mark xvii.

Så mange Exp. kloner, LOL
 
Redigert:
013640x480.jpg


Og til alle dere som tror at dere ikke har håndledd til 47mm anbefaler jeg at dere prøver den på armen en halvtime. Den funker til og med på Secondmans pinglearmer.

Gleder meg til Rambutan skal prøve den. Er sikker på at det blir en match made in heaven:cool: