Bezelløse allroundur.

Tror jeg har funnet den perfekte løsningen:

eea1073a.jpg


Har forresten en exp 1 i 36 også - fin klokke men ikke som denne:D

exp1.jpg
 
Denne er med på alt og har blitt dyppet i oljemud, blod, saltvann og hesteskitt.

021.jpg


Jeg mener at denne modellen, DS First, har langt høyere finnish all over enn f.eks DS1. Det kjedelige 2836 verket plager meg ikke lenger så mye som det gjorde, men jeg liker ikke lenken. Bærer den for tiden på en italiensk scilikonreim og er fornøyd med det, om det ikke var for de rette flatene på kassen:

002.jpg


Så det blir ettervinterens prosjekt, lage nye endlinks og sette på en lenke fra en DS Action, eller en annen aftermarked lenke i oyster stil.
 
Redigert:
Håper å eie en slik en dag. For meg er dette et perfekt allround ur med fixed bezel. Tåler vann (svømming, ikke dykking), er elegant nok til å kunne brukes til dress i mer casual settings (fest, julebord etc) samt til jeans. Denne passer til og med til bermudashortsen på stranda! :cool:

AP-RO-SIHH-2012-thumb-450x314-12957.jpg


Daytona på en sterk andreplass (kermaisk bezel versjon).
 
Selv har jeg veldig lyst på en Omega Railmaster:

869423d1352240436-longines-legend-diver-omega-railmaster-30th-birthday-omegarailmaster01.jpg


Minuset er at modellen er ute av produksjon og at det er særs vanskelig å få tak i den på bruktmarkedet. Men har som mål at jeg skal ha et slikt ur før eller senere.
 
Intet nytt under solen her, jeg er fortsatt overbegeistret for AT, den nye vel og merke. Men lest mye om den i det siste og flere anmeldere benevner den som et dressur?? Øh, ja designmessig er det ikke en Seiko monster vi snakker om men vil dere definere den som et dressur? Nye 8500 kaliberet med antimagnetiske og antisjokk kvaliteter samt wr til 150meter. For meg er ikke Aqua Terra et dressur. Hva tenker dere??
 
Den er i grenseland, spesielt den hvite, men den har samtidig nok av sporty trekk over seg til å kunne kalles en "beater" eller sportsklokke etter min mening. Litt som med explorer 1 så kan den gå fint til begge deler, men i AT sitt tilfelle med beina plantet litt lengre inn i dressklokkenes territorium.
 
Redigert:
Den er i grenseland, spesielt den hvite, men den har samtidig nok av sporty trekk over seg til å kunne kalles en "beater" eller sportsklokke etter min mening. Litt som med explorer 1 så kan den gå fint til begge deler, men i AT sitt tilfelle med beina plantet litt lengre inn i dressklokkenes territorium.
Mener du det altså. For meg er denne motstykke til Explorer 1 på alle måter. Kan ikke se at denne står noe tilbake for Explorer hva skikkelig bruk angår.
Seamaster-Aqua_Terra.jpg

Fantastiske ur begge to. Skiven bedre på Explorer men Aqua Terra har crownguards og dere vet etterhvert hva crownguards gjør for meg haha:cool: Fantastiske ur.
 
Tja, er vel kanskje ikke tenkt som dressur fra Omegas side, men i mine øyne kan det helt klart fungere som dressur, og til alt annet også! Hva er størrelsen på denne?
 
Tja, er vel kanskje ikke tenkt som dressur fra Omegas side, men i mine øyne kan det helt klart fungere som dressur, og til alt annet også! Hva er størrelsen på denne?
41,5 på At kan også fås i 38,5. Mot 39 hos Explorer. at det fungerer som dressur er klart. jeg bare mener at AT og Explorer er bruksur deluxe:)
 
100% enig, begge er noe av det flotteste på markedet p.t. imho :—)

Edit: altså allround-ur, og perfekte eksemplarer av arten i så måte. Har sett mye på Explorer 1 i det siste, men tipper det blir vel så mye googling av AT'en fremover (har fortsatt et snev av Rolex-aversjon på tross av hyppige TS-besøk…)
 
Redigert:
Exp (I og II) og AT er dressklokker på samme måte som svarte joggesko er dress-sko. Funker helt fint, men ...

:cool:
 
Exp (I og II) og AT er dressklokker på samme måte som svarte joggesko er dress-sko. Funker helt fint, men ...

:cool:

Dropp sorte joggesko og kle deg med nypussede sorte sko så er dette svært så dannet, fri meg fra simple quartsur, gjerne i "goldplated" utgave. Keep it simple - quality rules.
Tom
 
Kom over denne på nettet, nå snakker vi!!! Rolex Explorer, Sir Edmund Hillary Edition.

Sir-Edmund-Hillary-Rolex-Explorer-1.jpg


I motsetning til orginalen er her alle deler børstet, noe som er mer "riktig" på en allbruksklokke i mine øyne. Og den røde teksten var stilig, litt mer sporty. På en god lærreim, lett og behagelig.

http://luxatic.com/limited-edition-sir-edmund-hillary-rolex-explorer/

Selv om jeg ikke synes desse endringene er verdt 40K$......
 
Redigert:
Dropp sorte joggesko og kle deg med nypussede sorte sko så er dette svært så dannet, fri meg fra simple quartsur, gjerne i "goldplated" utgave. Keep it simple - quality rules.
Tom

Jeg ville aldri finne på å gå med sorte joggesko til noe som helst, langt mindre dress. Exp eller AT er heller ikke dressklokker. De er sportsklokker. Jeg skjønner likevel at de brukes til dress. Selv om jeg ideelt sett synes alle bør ha en klassisk dressklokke i samlingen.