Bil med grønneskilter og plass til bein

Sjekk ut Mercedes GL med grønne skilter. Kjørt en del av disse, og det er den beste grønnskiltede bilen jeg har prøvd hvertfall:)

Land Cruiser er komfortabel og litt personbilaktig. Amarok er pick-up, og selv om den har bedre kjøreegenskaper enn mange andre i den klassen, så er det fortsatt pick-up. Så om pick-up ikke er nødvendig ville jeg nok valgt noe annet.

Galaxy med 200 hk diesel med 6-trinns automat til kr 330K i Ghia-variant. Bøttevis av ekstrautstyr kan bestilles. En Land Cruiser koster raskt det dobbelte.

Nå har riktignok også Amarok blitt omtalt som både komfortabel og litt personbilaktig i diverse tester...

Får man fortsatt disse små menneskebilene som Galaxy med grønne skilter altså? Itte dårlig!

Jeg tok skammelig feil ad S-max. Den kan ikke reguleres til bakre stilling. Det var Ford Galaxy som var romslig. Veldig romslig sammenlignet med alt annet personbilaktig min kraftige venn har prøvd. God å kjøre, spreke motoralternativ, mye utstyr etc.

Hverken han eller jeg er blodfans av Ford, men når det kommer til romslig førerplass er dette et bra alternativ. Kjøreegenskapene er langt bedre enn forventet.

Satser på å få prøvd en galaxy i morgen. Pen er den ikke, men lest flere steder at den er overraskende grei å kjøre. Er ikke så mange alternativer i den prisklassen. GL, Discovery og landcruiser sprenger budsjettet.

Redigert:
Meget misfornøyd med lokale Ford forhandleren, sjekket åpningstidene på hjemmesiden i går, og kom til stengt butikk med lapp på døren om at det var stengt på lørdager i sommer.

Min fetter hadde ingen problemer med å kjøre VW T5 Transporter forrige helg. På jobben kjører han Vito.

Vedkommende er 200cm på strømpelesten.

Var i hvertfall plass i Galaxy, fått prøvd den nå. Var helt grei å kjøre også. Skal ikke se bort i fra at det blir en slik.

Kan oppdaterer tråden med at det ble en VW Touran. Viste seg at etter det var modell skifte i 11, ble det bedre plass. Var blandt annet gjort noe med bakluka som ga mye mere plass. Ikke verdens mest spennende bil, men etter noen timer bak rattet i dag så kan jeg ikke klage. Vært borte i langt verre biler å kjøre.

Takker for alle innspill underveis