Hvor "billig" er det mulig å få en Rolex i bra stand? Er det Air-King modellen som blir rimligst? Det er vell samme verket i den som på exploreren?! Er alle Rolex modellene vantette(100m)?? Klokka må nesten ha safirglass.
Hvor "billig" er det mulig å få en Rolex i bra stand? Er det Air-King modellen som blir rimligst? Det er vell samme verket i den som på exploreren?! Er alle Rolex modellene vantette(100m)?? Klokka må nesten ha safirglass.
Vintage Air-King brukte cal. 1520 verket. Samme som ble brukt i Submariner. Dette er et robust verk som tåler og bli brukt og deletilgangen er god. Når det gjelder plexiglasset kan det poleres eller skiftes uten at det koster skjorta.
Her er min 5500 fra 1965, vanntett og med en gange godt innenfor COSC
En 5500 bør kunne oppdrives for ca 10K skal du ha safirglass må du plusse på noen tusenlapper
Vantett sier du.. Er den skikkelig vantett? og gjelder det "alle" Rolex modeller?
Vantett sier du.. Er den skikkelig vantett? og gjelder det "alle" Rolex modeller?
Ja, den er trykktestet og skikkelig vanntett... men det er jo ingen dykkeklokke. De fleste Rolex modeller har skrudd krone og har potensiale for å være skikkelig vanntett så lenge pakninger, krone/kronehals, plexi, kasse og baklokk tilater det.
Generelt vil jeg nok anbefale å finne en klokke man liker i steden for å kjøpe noe fra et gitt merke bare for å ha det merket. Blir som å kjøpe en aquanaut om man virkelig vil ha en nautilus. Riktig om man vil ha aquanaut men feil om man vil ha nautilus .
+1
Støtter ChristianN, for meg kan det virke som du er mer opptatt av å få en Rolex enn at du liker modellen. Har et par råd til deg Kom deg opp et hakk på et mer sportsur som Sub, GMT el Eplorer enten ved å spare litt til eller prioriter annerledes og gi avkall på noe annet. Det er bedre at det svir en gang i pungen enn at du hver dag skal gå og irritere deg over at du ikke tro til.
Tror nok uansett at du vi "trade" opp fra Airking eller kjøpe et nytt ur i tillegg.
Lykke til i jakten