Billigklokker

Medlem
8. aug. 2022
Sted
Sarpsborg
Redigert:

Jeg så en video på YouTube om "klokker under $500 for tenåringer og fattige studenter". :D

Vel, med et par andre dyre hobbyer, hus, hjem, bil og gjeld, har jeg ingen problemer med å få utgiftene til å strekke til. Men jeg har lyst til å sette sammen en liten "samling" av prisgunstige - og så langt det lar seg gjøre; kule - klokker likevel, så jeg slår et slag for billigklokker for etablerte middelaldrende også! ;)

Post bilder av billigklokker som er litt artige eller som skiller seg ut og er interessante å ha.

Redigert:
Min favoritt i denne klassen er Tissot.
Denne 516 setter jeg stor pris på.
20190118_093039.jpg

8

Har kikket litt på 516 Chrono Panda i det siste faktisk. :)

Du kan få en 516 med 7750-urverk (automatisk mekanisk). Da får du virkelig en killer. Om denne er i Panda er jeg usikker på. 515 med 7750 finnes i sort/rød (som min, nydelig). Jeg var usikker på hva jeg skulle velge, men likte et enklere design.

Uansett: med denne har Tissot fått en inner tier.

• Liker
Reaksjoner: Dazed
Du kan få en 516 med 7750-urverk (automatisk mekanisk). Da får du virkelig en killer. Om denne er i Panda er jeg usikker på. 515 med 7750 finnes i sort/rød (som min, nydelig). Jeg var usikker på hva jeg skulle velge, men likte et enklere design.

Uansett: med denne har Tissot fått en inner tier.

Det er selvsagt en kulere sak enn en Quartz, men koster ikke en automatisk chronograph 4-gangen av denne?

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Flyttet denne ned hit og redigerte åpningsinnlegget til noe mer passende:

Blant alle de dyre samlerobjektene her inne, trekker jeg snittet litt nedover i den andre enden. :)

Jeg er egentlig ganske imponert av hva man kan få for et par tusen kroner.

Byttet ut SNKL23J1 som med sine 37mm blir for liten for meg med denne på 41:

Seiko Conceptual Automatic SRPH87K1 m/4R35 urverk.

60FDF797-DD94-42F1-95C1-E0EF4D0EA847.jpeg

…og når skinnremma kommer i posten blir det enda bedre, for lenken må det innrømmes at ikke er så mye å skryte av.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: netrom71 og Grendel
Micro-brand markedet er fult av fallgruver og regelrett uærlige aktører, men vil slå et slag for Zelos! Mye bang for your buck. Under er min Mako V3 i titan. Moderne design som ikke stjeler fra de andre store, som ofte er tilfellet. Pene 40mm med kjeramisk bezel, safir og hurtigjustering i lenkelås for å nevne noe.

Modellene pleier å lanseres i begrenset opplag, og blir som regel utsolgt forholdsvis fort. Min kostet 449$ da jeg kjøpte den før lansering. Så mulig denne diskvalifiseres etter moms

D0C1892D-78A4-4649-ACFA-A89EADA9C401.jpeg

E235D0D6-939D-4CAB-8C3B-DABC2A1A5D56.jpeg

F63DF1EF-FB06-4584-A75A-CD8D30F0227C.jpeg

Redigert:
De
Micro-brand markedet er fult av fallgruver og regelrett uærlige aktører, men vil slå et slag for Zelos! Mye bang for your buck. Under er min Mako V3 i titan. Moderne design som ikke stjeler fra de andre store, som ofte er tilfellet. Pene 40mm med kjeramisk bezel, safir og hurtigjustering i lenkelås for å nevne noe.

Modellene pleier å lanseres i begrenset opplag, og blir som regel utsolgt forholdsvis fort. Min kostet 449$ da jeg kjøpte den før lansering. Så mulig denne diskvalifiseres etter moms

Vis vedlegg 304916
Vis vedlegg 304916
Vis vedlegg 304917
Vis vedlegg 304918

Den så jo superfin ut!

Vi satte vel ingen grense, annet enn «billig». :)

• Liker
Reaksjoner: Labbos og Oddemann
Gøy tråd.

Laga ein liknende godt tilbake i tid. Eindel favoritter der...

• Liker
Gøy tråd.

Laga ein liknende godt tilbake i tid. Eindel favoritter der...

Jaggu! Den så jeg ikke. Litt dumt. Kanskje admin kan slå de sammen? Ellers har vel sjelden en ekstra tråd skadet noe forum. :)

• Elsker
Reaksjoner: Oddemann
Jeg vil også slå et slag for Islander Watches. Virkelig mye for penga. https://longislandwatch.com/islander-watches/

Han startet bascially med å klone skx 007, 009 og 013 kassene/formfaktoren,bare med bedre specs. OG alt av lenker, modde-deler osv fra SKX passer på dem.

Ja, har sett litt på dem. De er vel stort sett SKX-kloner, eller "modda SKX-er", men helt uten Seikodeler. (unntatt ett og annet urverk?)

Ja, har sett litt på dem. De er vel stort sett SKX-kloner, eller "modda SKX-er", men helt uten Seikodeler. (unntatt ett og annet urverk?)

De bruker vel, som mange andre microbrands, NH* type urverk (NH35 etc) som er Seiko-produserte. Men ja resten er tredjepart, bare produsert til å matche dimensjonene til f.eks skx-serien slik at lenker og andre mods passer som de ville gjort på tilsvarende seiko-modeller.

Synes lenkene hans er bedre enn feks gamle skx-lenker også. Skal vel ikke mye til. :)

Redigert:
  • Liker