Billigste sted å kjøpe Rolex

Medlem
9. juli 2016
Sted
Oslo, Norge
Hei.
Jeg ser etter det beste stedet å kjøpe en Rolex Sub blå urskive. Helst tt men stål er også flott. Hvilke nettsider, land, butikker er best? Søkt litt rund og har ikke kommet til en konklusjon ennå.
Takk :)

Hei.
Jeg ser etter det beste stedet å kjøpe en Rolex Sub blå urskive. Helst tt men stål er også flott. Hvilke nettsider, land, butikker er best? Søkt litt rund og har ikke kommet til en konklusjon ennå.

Blå skive finnes kun til TT og hvitt gull(populært kalt smurf) Submariner så vidt jeg vet. Finner du en i stål med blå skive er det dermed 100% sikkert en fake(eller i beste fall franken med feil skive montert).

Beste er nok uansett å kjøpe brukt på TS da TT og edelt metall har noe prisfall ut fra forhandler. Gjerne ur kjøpt fra norsk forhandler.

Hei.

De fleste her som har kjøpt noen nye Rolexer oppigjennom er nok ganske klar i sin anbefaling: kjøp ny hos norsk AD. Da får du topp service og god pris. Det er lite/ingenting å spare på å kjøpe fra utlandet. Prisene er relativt like i hele verden, men moms og frakt tilkommer. Ved kjøp i Norge får du også fem års reklamasjonsrett.

Bruktkjøp (som korrekt anbefales for TT) er kjøp/salg (KS) sidene her på TS å anbefale. Trygge salg, fornuftige priser og hyggelige handler:) Finn.no er selvsagt et alternativ, men der må du være mer forsiktig med hvem du kjøper fra.

En gråmarkedsforhandler hvor omsetningen er høy slik at du kan prute, i et land hvor valutaen er gunstig.
Ellers kan TS anbefales.
Blå skive finnes kun på hvitt gull, gult gull og TT modellene.

• Liker
Reaksjoner: AxelChristensen
Ved kjøp av nytt (min erfaring):
Over tid er det best å kjøpe fra norsk AD og helst lokalt. Da er det enkelt å stikke innom dersom det er noe. Forsikringstakst, justering etc. gjøres gratis og du får prioritet (muligens også billigere?) service når den tid kommer. Og så er det i hvert fall for noen også gøy å ha litt nettverk i bransjen og kjenne din lokale Rolexforhandler. Skulle du komme til å selge videre vil du også merke at du får raskere omsetning og bedre pris slik at totalregnestykket blir bedre.

Skulle du komme til å selge videre vil du også merke at du får raskere omsetning og bedre pris slik at totalregnestykket blir bedre.

Etter å ha kjøpt og solgt en god del klokker de siste årene kan jeg bekrefte at dette er bullshit.
Bare fordi facebookeksperter gjentar den samme løgnen mange nok ganger blir det ikke nødvendigvis sant...:rolleyes:

Etter å ha kjøpt og solgt en god del klokker de siste årene kan jeg bekrefte at dette er bullshit.
Bare fordi facebookeksperter gjentar den samme løgnen mange nok ganger blir det ikke nødvendigvis sant...:rolleyes:

Helt enig. Alle elsker å skrive at de er opptatt av moms, men i bunn og grunn er folk interessert i å betale minst mulig for klokka.

Helt enig. Alle elsker å skrive at de er opptatt av moms, men i bunn og grunn er folk interessert i å betale minst mulig for klokka.

+1

Men, jeg betaler selvfølgelig MVA på de klokkene jeg tar inn selv.

For øvrig bør man ta med norsk kjøpslov og et godt forhold til AD inn i regnestykket - men at det åpenbart er minst kostbart å betale minst mulig er vel ingen overraskelse ;)

Jeg opplever at norskkjøpte klokker selges lettere (bedre pris/raskere). Ikke pga mva-spm, men pga følelse.

Og hvem i all verden har fått prioritert og billigere service på klokka?
Høres ut som ønsketenking.

Jeg får det: http://urmakerbjerke.no/no/urmaker_...ndefordeler+hos+Urmaker+Bjerke.b7C_wlvO2t.ips

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Jeg har ikke sammenligningsgrunnlag på service men har fått oppgitt at i perioder med mye å gjøre prioriteres klokker kjøpt hos forhandler. Andre klokker må vente eller sendes til servicesenter i utlandet (understreker at det siste gjelder Panerai).
Ved spørsmål om forsikringstakst har første spørsmål vært "er klokken kjøpt her?".

Ved salg er det selvsagt mange faktorer som spiller inn men min konkrete erfaring med Sub fra utlandet er laber interesse og lang liggetid. Prisen måtte ned for å få salg innen rimelig tid. Motsatt har jeg solgt et par norske sub'er innen en uke, til prisantydning. Riktig prising er jo ingen vitenskap men jeg mener å ha lagt meg midt på treet av hva markedet har vært.
Mulig det også er forskjell på salg fra profilerte TS-medlemmer vs ukjente selgere. Antall GG-referanser har rimeligvis noe å si

Her må sammenligning til:

EXPII full service - polering = 4500

Dette i ikke ukjent tidligere oljeby hvor blod nå renner i gatene.

Mitt forhold til AD ikke-eksisterende.

Klokken gikk forøvrig så nøyaktig etter service at den viste rett tid TO steder i verden på en gang.
Det var nå en meget god pris på service.

Damas Bjerkekjøpte Rolex fikk service hos Bjerke for noen år siden. Servicetid: 7 mnd. Pris: 6k. Ikke et ord fra Bjerke før den var klar for henting, og heller ikke et ord om at det var noe spesielt med tilstanden til urverket som tilsa så lang servicetid.

Jeg har hatt en 114060 til service hos Sutterud ultimo 2016. Kjøpt i utlandet. Servicetid: 3 1/2 uke. Pris: 3.5k.

Og har nå en Tudor Chrono inne hos Oslo ur-service for service, skivebytte og forsikringstakst. Det er vel en 3 ukers tid siden jeg leverte, og fikk mld med bilder av hvordan klokken ser ut med ny skive i går, samt beskjed om at den snart er ferdig. Pris tror jeg blir ca 5k.

Basert på mine få erfaringer er jeg mer imponert over de to sistnevnte.

Redigert:

Damas Bjerkekjøpte Rolex fikk service hos Bjerke for noen år siden. Servicetid: 7 mnd. Pris: 6k. Ikke et ord fra Bjerke før den var klar for henting, og heller ikke et ord om at det var noe spesielt med tilstanden til urverket som tilsa så lang servicetid.

Fikk dere klokkene tilbake med samme lenke som dere leverte dem inn med? ;)

Har skjønt at det ikke nødvendigvis er garantert hos Bjerke...

Fikk dere klokkene tilbake med samme lenke som dere leverte dem inn med? ;)

Har skjønt at det ikke nødvendigvis er garantert hos Bjerke...

Hehe, samme lenke heldigvis :) Det skal sies, ikke noe å utsette på kvaliteten på selve servicen hos Bjerke.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Takk for gode svar. Da går jeg for norsk tt pent brukt. Ser ikke at fordelene ved å kjøpe nytt overveier brukt. Servicekostnader tar jeg når det kommer, hehe.