Billigste sted å kjøpe Rolex

Hvilke årgang er "best"? Vet at det er smak og behag. Men så vidt jeg her skjønt er det ikke så store forskjeller fra 2015-16 uten om keramikkbezel. Liker godt de nyere med mer kantete og sporty look

De nyere modellene har solide ledd i lenka, samt bedre kvalitet på låsen.
Kasseformen er ikke så elegant da.
De eldre er mer elegante i formen, men har skranglelenke og slarkete lås.
Sjarmerende vil noen si.;)
Det blir smak og behag.

• Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
Det er naturligvis fordeler og ulemper med både 5-serie og 6-serie. Men for akkurat TT tror jeg kanskje det vil være en god del enklere å finne et pent eksemplar i 6-serie. Det er ihvertfall sjeldent jeg ser det ligger pene TT 5-serie ute på norske salgskanaler. Og hvis du likevel foretrekker 6-serie...

• Liker
Reaksjoner: AxelChristensen
Har du sammenlignet prisen på service hos Bjerke med AD service senter andre steder i landet?
Skal fort se at de tilbyr "standard pris" som er lavere enn din rabatterte.;)

Du har kanskje et poeng her, men mitt poeng var ikke prissammenligning mellom ADer, men bare å nevne det faktum at det kan gis rabatter og fordeler ved å være lojal.

Service hos Askeland: 5500,- + deler
Service hos Bjerke: 6500,- + deler minus lojalitetsrabatt
Service hos verksteder som ikke er Rolex-service-centre vil selvsagt variere mer, fra 3,5' som nevnt ovenfor til 5-6' her: https://www.urmakergulbrandsen.com/priser. Selv verdsetter jeg en service fra RSC for da vet jeg at Rolex sine serivceinstrukser blir fulgt og deletilgangen er 100%.

Takk for gode svar. Da går jeg for norsk tt pent brukt. Ser ikke at fordelene ved å kjøpe nytt overveier brukt. Servicekostnader tar jeg når det kommer, hehe.

Og til trådstarter, brukt er topp! Men inkluder potensiell servicekostnad i din vurdering av pris. Prisrabatten er ikke nødvendigvis 1:1 ift servicekostnaden. Jeg har kjøpt klokker med og uten behov for service og solgt klokker med og uten behov for service. Iom at en service fort vekk er 10% av kjøpssum er det relevant, men kan også være en vanskelig diskusjon med selger. Det viktigste er at du som kjøper har et bevisst forhold til hva du kjøper. Tiden det tar å serve en klokke bør også være en del av din vurdering av et brukt objekt. Oppsummert: Ingen fasit, men vær bevisst.

Du har kanskje et poeng her, men mitt poeng var ikke prissammenligning mellom ADer, men bare å nevne det faktum at det kan gis rabatter og fordeler ved å være lojal.

Service hos Askeland: 5500,- + deler
Service hos Bjerke: 6500,- + deler minus lojalitetsrabatt
Service hos verksteder som ikke er Rolex-service-centre vil selvsagt variere mer, fra 3,5' som nevnt ovenfor til 5-6' her: https://www.urmakergulbrandsen.com/priser. Selv verdsetter jeg en service fra RSC for da vet jeg at Rolex sine serivceinstrukser blir fulgt og deletilgangen er 100%.

Og til trådstarter, brukt er topp! Men inkluder potensiell servicekostnad i din vurdering av pris. Prisrabatten er ikke nødvendigvis 1:1 ift servicekostnaden. Jeg har kjøpt klokker med og uten behov for service og solgt klokker med og uten behov for service. Iom at en service fort vekk er 10% av kjøpssum er det relevant, men kan også være en vanskelig diskusjon med selger. Det viktigste er at du som kjøper har et bevisst forhold til hva du kjøper. Tiden det tar å serve en klokke bør også være en del av din vurdering av et brukt objekt. Oppsummert: Ingen fasit, men vær bevisst.
Takk takk

• Liker
Reaksjoner: Genta
Liker helt klart 5 serien best. Finere kasse. Smekrere look. Men den nye lenken er helt konge da. Har begge seriene. Veldig glad i min 216570 da. Men er glad for at jeg også har en 5 serie Sub. Nydelig klokke. Men ja lenken er sykt skranglete og låsen er så som så. Men jeg syns egentlig den er veldig sjarmerende og faktisk veldig behagelig på armen. Keramisk bezel på de nye er jo kjekt.
Og easylinken på den nye claspen er fantastisk. Men 5 serie sub'n er helt grei å ha litt slakkere så den aldri strammer når armen vokser når den blir varm.