Bilsnakk

Jeg har en e-golf som har garanti frem til februar neste år og bilen har nettopp vert inne da vi ikke fikk varme i bilen. Det viste seg at 1/5 sensor på varmeapparatet var røket. Etter mye googling viser det jo seg at dette er ett veldig vanlig problem! Er det noen her inne som har opplevd det samme ? Flere skriver at VW burde skiftet alle sammen når de først er i gang.

Jeg har en e-golf som har garanti frem til februar neste år og bilen har nettopp vert inne da vi ikke fikk varme i bilen. Det viste seg at 1/5 sensor på varmeapparatet var røket. Etter mye googling viser det jo seg at dette er ett veldig vanlig problem! Er det noen her inne som har opplevd det samme ? Flere skriver at VW burde skiftet alle sammen når de først er i gang.
Samme på konas e-Golf.

Redigert:
Noen som har kjørt ute i Oslo i kveld? Ser ikke glatt ut, men smågatene er glasert. Kjørte pent, men skvatt allikavel over hvor langt jeg skled for å stoppe (20km/t slakt nedover). Stor forskjell med stor S ift pigg. Søndag kveld var også gatene glassert etter kulde, sludd, regn. Slik er det hele vinteren. Vurdere sterkt pigg igjen ja:( Snøføre er forutsigbart og fint, ser for meg piggfritt er best, men is og smågater som er polert foran alle kryss. Ikke bra.

Vis vedlegg 385534
Da er vi i gang igjen. Slik ser gatene ut fra nå til mars. Blir spennende å teste de piggfrie dekka her:
IMG_0078.jpeg

• Wow
Reaksjoner: Grendel

Ja, samme her. Møller mente at de ikke hadde opplevd det mange ganger tidligere😂😂

Den er jo grei. Men hva er motorredskap?
Det kan være alt mulig fra lastebiler som har spesielle egenskaper som liftbiler, brannbiler etc, dette er gjerne fra gammel tid. Nå er det mer traktorer, hjullastere, gaffeltrucker, spesialredskap som kan gå langs vei men egentlig er tiltenkt en spesialisert type arbeid.

• Liker
Nå har jo de populære elbilene i Norge vært på veiene i minst 10-12 år. (Tenk fra Leaf/eGolf og fremover.)
Finnes det egentlig god feilstatistikk kontra en typisk nyere dieselbil? Tenker umiddelbart at det er mange færre bevegelige deler på drivlinjen, men på en annen side kanskje enda mer elektronikk, varmepumper etc og andre ting som kan bli feil på?

• Liker
Nå har jo de populære elbilene i Norge vært på veiene i minst 10-12 år. (Tenk fra Leaf/eGolf og fremover.)
Finnes det egentlig god feilstatistikk kontra en typisk nyere dieselbil? Tenker umiddelbart at det er mange færre bevegelige deler på drivlinjen, men på en annen side kanskje enda mer elektronikk, varmepumper etc og andre ting som kan bli feil på?

Bremseskiver i alle fall...

8

• Liker
Reaksjoner: havarduf
Og en del problemer med at klimakompressor ryker på 5-7 år gamle e-Golf. Fort 20-25K inkl. bytte.
Skiftet AC kompressor på en MB for et par år side, Pris for kompressor hos MB ca 32k, hos Autodoc ca 5,7k. Ved demontering / montering hadde begge kompressorene merket Denso.

LITT OM DENSO - VERDENS STØRSTE BILPRODUSENT AV AVANSERTE TEKNOLOGISYSTEMER OG KOMPONENTER Denso, eller Denso Corporation, ble grunnlagt i år 1949, og konsernet ...

• Liker
Reaksjoner: Maz19