Bilsnakk

Får telefon, det står en stor trekasse her til deg, fra US Ford Motorsport, skal vi bestille fraktbil? Nei, kommer og henter nå. Tar gårdsbilen, gamle Raven, ber de ta gaffeltrucken og kjøre den rett inn i bagasjerommet.
Hjem og skrur, forsterker stikkakslinger og ny innmat i kardangklokka. Vrir om nøkkelen og V8,en gir en lyd inn i øregangen som frembringer ett smil - livet er herlig!
932F1DEC-E8AD-421C-833D-D1CBAF394A61.jpeg

Jeg er litt rådvill her, for vi trenger en bil nr 2. vi har en Renault Kangoo EL Som er grei nok til sitt bruk, men jeg trenger noe større og mer praktisk.
Den kommer til å bli brukt til kjøring til/fra barnehage, og frakting av byggemateriale i forbindelse med oppussing av hus.

Kriterier:
-Stor nok plass til å frakte fks gipsplater
-Plass til 2 fremovervendte barneseter (stolene kan gjerne være avtagbar)
-Driftssikker
-Prisklasse 100-150000,- (kan være fleksibel her)

I et hav av ulike kassebiler, hvilken ville dere valgt?

Får telefon, det står en stor trekasse her til deg, fra US Ford Motorsport, skal vi bestille fraktbil? Nei, kommer og henter nå. Tar gårdsbilen, gamle Raven, ber de ta gaffeltrucken og kjøre den rett inn i bagasjerommet.
Hjem og skrur, forsterker stikkakslinger og ny innmat i kardangklokka. Vrir om nøkkelen og V8,en gir en lyd inn i øregangen som frembringer ett smil - livet er herlig!
Nydelig, og kos deg. Dette vekker gode minner om mine tidligere Mustang, 1965 convertible og 1970 coupe.

• Liker
Reaksjoner: GT350
Vis vedlegg 237572
Nydelig bil! Et virkelig klenodium! På den tiden lagde Ford skikkelige biler. Synd de sluttet med det.

Artig Toyota, de kan når de vil!

Likevel kanskje litt høyt priset når man får en splitter ny Golf GTI for +500k

0B301564-8FBD-40AB-AD86-6FDA208BEF43.jpeg

Hadde prisen vært under 500k tror jeg kanskje det hadde blitt ny konebil - til meg :mrgreen: :eek:

• Liker
Reaksjoner: Callahan og sydvester
Hvis du kjøper Golf føler jeg at du har gitt opp. (Gjelder ikke Golf GTI W12 ). Finn noe mer spennende er mitt tips. Blir ikke stort tristere enn Golf.
Morsomt at du ble inspirert av mitt Toyotainnlegg @Bjarnetv . Selv om ironien din stemmer forbausende godt med tanke på Golf også. Skal noe til å få ståpels av folkevogn, men allikevel hakket hvassere enn Toyota :mrgreen:

• Liker
Reaksjoner: eidehelg
Er vi i gang igjen nå? :ROFLMAO:

Jepp :mrgreen:

Har i dag en eGolf som bil nr. 2, og kunne godt tenke meg en bensinbil i stedet - som har plass til hele familien, er driftssikker og litt moro. Er ikke spesielt glad i å kjøpe bruktbil med mindre den er tilnærmet ny, og smertegrensen i forhold til pris er nok egentlig lavere enn 500k.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Morsomt at du ble inspirert av mitt Toyotainnlegg @Bjarnetv . Selv om ironien din er stemmer forbausende godt med tanke på Golf også. Skal noe til å få ståpels av folkevogn, men allikevel hakket hvassere enn Toyota :mrgreen:

Har dessverre vært skuffende lite glede å spore i blodårene til VW ledelsen de siste 15 årene, men om de hadde laget en harlequin versjon av nyeste golf R, så hadde jeg vurdert å åpne vinduet på gløtt for dem ;)

Skoda var på vei til å bli en bedre versjon av VW, men synes de har begynt å bevege seg feil retning designmessig.

• Liker
Jeg er litt rådvill her, for vi trenger en bil nr 2. vi har en Renault Kangoo EL Som er grei nok til sitt bruk, men jeg trenger noe større og mer praktisk.
Den kommer til å bli brukt til kjøring til/fra barnehage, og frakting av byggemateriale i forbindelse med oppussing av hus.

Kriterier:
-Stor nok plass til å frakte fks gipsplater
-Plass til 2 fremovervendte barneseter (stolene kan gjerne være avtagbar)
-Driftssikker
-Prisklasse 100-150000,- (kan være fleksibel her)

I et hav av ulike kassebiler, hvilken ville dere valgt?
Ville sett på Opel Vivaro/Renault Trafic i den prisklassen. Vi har hatt et par av de på jobb og det har ikke vært mye feil på de siste(etter 2010mod). De er også helt greie å kjøre.

Ville sett på Opel Vivaro/Renault Trafic i den prisklassen. Vi har hatt et par av de på jobb og det har ikke vært mye feil på de siste(etter 2010mod). De er også helt greie å kjøre.
+1

Vær obs på girkassen hvis du går for en litt eldre eller noen som har rundet 100k. begynner 2.gir å bli litt trangt er det natta hvert øyeblikk. Bortsett fra det er dette veldig kurrante varebiler for en billig penge. Gode å kjøre er de også ( alt er relativt ).

• Liker
Reaksjoner: Tobydobi
Min far kjøpte en førstegenerasjons vivaro like etter at de ble lansert - god bil å kjøre, og veldig praktisk, men bilen var laget av resirkulerte dorullnisser og aluminiumsfolie, så alt som kunne gå i stykker gikk i stykker.
Ble byttet ut med en hiace etter et par år med lidelse ;)

• Wow
Reaksjoner: Tobydobi
Kaster inn en jeg også. Kjøp elbil. Mye artigere enn fossilbil og null avgift. Da skal du være rimelig fanatisk om du velger en lat «premium» diselbil

Enig. Har lekt meg litt med track mode i det siste på Model 3 Performance. Kan stille inn fordeling av kraft, regen, utkobling av hjelpesystemer osv. Kan få bilen helt slik jeg selv liker det. Veldig kjekt på vinterføre for eksempel. Ikke for å gjøre den mer vill nødvendigvis, men mer slik man føler seg trygg med. Synes fossilbiler blir veldig rykk og napp. Prøvde den 71 grader nord bilen til toyota. Virket allerede veldig avleggs og gammeldags. Taycan og Model 3 Perf er mine to favoritter av det som selges nå. Liker fjæringen til Taycan godt. Polestar med Øhlins er også veldig bra og flat på svingete vei synes jeg.

Redigert:
  • Haha
Reaksjoner: Tom Henriksen
Kaster inn en jeg også. Kjøp elbil. Mye artigere enn fossilbil og null avgift. Da skal du være rimelig fanatisk om du velger en lat «premium» diselbil

Gode forslag. Elbil er veldig kurrant for meg i forhold til ferger, men det er omtrent ingen som er store nok i den prisklassen jeg hadde sett for meg.

Vivaro ser ut som en bil som kan funke greit(y)

• Liker
Vis vedlegg 237572
Herlig :):)
Alltid gøy med trekasse fra fra Ford Motorsport..... ;) Har gjort en hjertetransplantasjon i min 66 HT tidligere.
Får jeg lov til å spørre hva du har puttet i din ??

• Liker
Reaksjoner: GT350