Et lite tips når du nå skal vurdere en landcruiser.
Om bilen er kjørt i urbane strøk der salting er en del av pakka, må du sjekke bilen for rust under på rammen.
Det er lett og bli blendet av at den 'nå' er nytectylert og ser feit og fin ut under.
Slik 'salgs' tectylering tett opp i mot et salg, der bilen er gått hele sitt liv uten behandling, er ikke og anbefale.
Da er det mye bedre at bilen f.eks var tectylert for 5-6 år siden og begynner og se litt sliten under, men trenger da bare en ny komplett behandling.
Har sett disse rammebilene under som er gått 10 år uten behandling og blir sprøytet opp i mot et salg! Blir aldri bra over lang tid.
Velg gjerne en LC uten luft/tems fjæring også. Er en dyr feilkilde og styre unna. Er faktisk litt oppskrytt den luftfjæringa.
Og svært dyr og reppe på.
Legg også merke til at de fleste er ombygd fra vare til stasjonsvogn etter da 10 års regelen.
Taktrekk er delvis skjært opp, og erstatte med en hardplast innertak, der airbager er koblet ut i tak og på A-stolper.
Vesentlig dårligere beskyttelse i hoderegion om disse ikke er koblet inn igjen.
Se på A-stolpen der det står 'airbag', er det en klisterlappe over er den nok ikke koblet inn igjen etter ombygging.
Grunne til utkobling er at airbagen for for lite rom til og eksponere når varevegg/plasttak er montert.
Ellers er det bare og bruke sundt bondevett og kjøp alltid 'selgeren, før bilen.
Lykke til