Bilsnakk

Dette var min drømmebil Lotus Cotina MK1.
1000012611.jpg


Det var en tilfeldighet at det ble Mini som ble første bil. Dermed ble Cooper S en mer oppnåelig plan. Men den opprinnelige Lotus Cortina har fortsatt stjerne.

8
 
Det er helt rått! Ingenting gir meg ungdomsgåsehud som en cossie på høyt turtall :love:
Cosworth var drøm, men innenfor rekkevidde var en Escort RS2000 som ble prøvekjørt.
Under prøvekjøringen stoppet bilen i en rundkjøring og var HELT død.
Selger var en bruktbutikk med et visst rykte. Litt stressa fikk vi ringt dem og innen få minutter kom en bola bilmekaniker og fikk liv i den.
Fikk tilbud om bilen med litt avslag pga ukjent feil.
Takket pent nei;)
 
  • Haha
Reaksjoner: Grendel
Mye hat mot Kinabiler, også fra meg, men har vi egentlig gode motargumenter? Hva taler imot f.eks. BYD Tang?
 
Mye hat mot Kinabiler, også fra meg, men har vi egentlig gode motargumenter? Hva taler imot f.eks. BYD Tang?

Teknologi og hva de bruker mine data til. Hva blir annenhånds verdi? Ut fra mine undersøkelser har de ikke like god kvalitet som tysk og japansk.

8
 
Det er helt rått! Ingenting gir meg ungdomsgåsehud som en cossie på høyt turtall :love:

Eg har hatt cossie og med forskjellige farger på dyser osv osv . Dei var tøffe den gang , men eg husker også godt kor forbaska kjipe dei var og kor mykje bedre min første Bmw 5 serie ( e34) var .
Etter den første Turbo porscha kom på tunet var aldri cossie i tankene igjen.
 
Golf er kjekke biler. Har hatt jaffal 3.
Prøvelkjørte R32 for mange år siden,kjekk motor.

Snuser for tiden på BYD Tang..

Dette er med den siste utgaven av VW sin toliter(1984) turbo med 333 hk. Deilig med diff på begge akslingene. Egen drift-mode har den æv. Så virkelig artig er den.
 
BYD er ikke statseid. Kvaliteten er veldig høy. Jeg har prøvd mye forskjellig.
Screenshot_20240317_100407_Samsung Internet.jpg

På hvilken måte mener du at dette ikke er statseid? Det er absolutt ingenting som heter privat næringsliv i totalitære regimer. Det ligger i sakens natur. De er bare private så lenge de gjør som staten sier.

Å kjøpe kinabil sender fullstendig feil signaler uavhengig av kvalitet. Spesielt når de åpenbart synes at Russland er spiselige og har de samme vyene som Putin angående Taiwan.

Jeg ville ikke blitt sett død engang i noe sånt.
 
Så du mener det er bedre å kjøpe VW som har sterk tilknytting til Statseide SAIC?
Elmotorene til vw kommer i kasser fra saic i kina og blir montert i bilene på fabrikken i tyskland.

Kjøp Morgan om dere er redd for kineserene!
 
Så du mener det er bedre å kjøpe VW som har sterk tilknytting til Statseide SAIC?
Elmotorene til vw kommer i kasser fra saic i kina og blir montert i bilene på fabrikken i tyskland.

Kjøp Morgan om dere er redd for kineserene!
Har overhodet ikke noe forhold til VW.

Jeg er ikke redd kinesere, men jeg skal ihvertfall ikke dytte penger opp i ræva på dem.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Vis vedlegg 363952
På hvilken måte mener du at dette ikke er statseid? Det er absolutt ingenting som heter privat næringsliv i totalitære regimer. Det ligger i sakens natur. De er bare private så lenge de gjør som staten sier.

Å kjøpe kinabil sender fullstendig feil signaler uavhengig av kvalitet. Spesielt når de åpenbart synes at Russland er spiselige og har de samme vyene som Putin angående Taiwan.

Jeg ville ikke blitt sett død engang i noe sånt.
Spot on! Bare det å kjøpe en bil som heter BYD (Build your dreams) frastøter meg. Og selvsagt kjøper man ikke bil fra et totalitært regime som Kina. Skal man først ha noe fra østen, så kjøp heller koreansk eller japansk.
 
Så du mener det er bedre å kjøpe VW som har sterk tilknytting til Statseide SAIC?
Elmotorene til vw kommer i kasser fra saic i kina og blir montert i bilene på fabrikken i tyskland.

Her bommer du. Muligens var det slik i starten, men i dag produseres elmotorene for det europeiske markedet i fabrikken i Kassel.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel