Bilspotting

Hadde besøk av to stk Maserati Merak og en Maserati Khamsin på verkstedet i forrige uke.
Har nettopp fått min egen tilbake fra lakk og monteringen er i full gang. Håper den er på veien innen de neste to ukene!

Da har du to uker på deg til å legge ut bilder:). Jeg er spent på hvordan den blir i originalfargen.

Yngvejos - har du kommet deg etter Nürburgring? Mange har skjelvinger i lang tid etter noen runder der.

I koma taok jeg dessverre ingen bilder av de tre gjestene.
Gårdsplassen var forholdsvis flott med '74 Khamsin, '74/'77/'79 Merak, '81 Porsche 928 og '57 MB 190 SL.

Et lite stemningsbilde som illustrerer fargen, dog det skal sies at bildene lyver - fargen er MYE fetere i real life:

281639_10150342092185733_663175732_9965793_113258_n.jpg

Bilen til mannen med vintage Omega i klokkespottingstråden i dag.
En Morris fra 1959. Han har tre gamle Morriser og disse brukes i sirkulasjon. Noen nyere bil har han ikke.

040.jpg

Da har du to uker på deg til å legge ut bilder:). Jeg er spent på hvordan den blir i originalfargen.

Yngvejos - har du kommet deg etter Nürburgring? Mange har skjelvinger i lang tid etter noen runder der.

Hehe joda, skal faktisk ned der igjen om et par uker. Skjelvingene er også kjent som abstinenser. ;) Skal bli godt å få kjøre sin egen bil der igjen, sist gang endte vi med å kjøre ned med en Audi A4 pga en tulling som kjørte i siden på bilen min dagen før avreise.

Noen gamle spottings fra meg:
66aaaaa9.jpg

cd456eb8.jpg

4d35988a.jpg

Kult! Jeg var selv på Nürburgring for et par år siden og kjørte en (tam) BMW 320.. men vilt å kjøre på ringen! Man får fort "ringfeber" ;) Skal sies at det ikke er helt ufarlig, var tre store ulykker på under to timer, bla. to norske i en M3 som nærmest ble totalvraket! Forsikringsselskapene er ikke så veldig fornøyd med å bruker egne biler på ringen, til tross at den er klassifisert som en ordinær vei med bompenger og fri fartsgrense... For å få følelsen av hva denne banen virkelig kan by på satt jeg på med en Dodge Viper med profesjonell racerfører! Fy.. det gikk unna:)

Kult! Jeg var selv på Nürburgring for et par år siden og kjørte en (tam) BMW 320.. men vilt å kjøre på ringen! Man får fort "ringfeber" ;) Skal sies at det ikke er helt ufarlig, var tre store ulykker på under to timer, bla. to norske i en M3 som nærmest ble totalvraket! Forsikringsselskapene er ikke så veldig fornøyd med å bruker egne biler på ringen, til tross at den er klassifisert som en ordinær vei med bompenger og fri fartsgrense... For å få følelsen av hva denne banen virkelig kan by på satt jeg på med en Dodge Viper med profesjonell racerfører! Fy.. det gikk unna:)

Jeg har stor respekt for ringen. Det har vært noen dødsulykker der mens jeg har vært der tidligere, bla en MC som kjøre ut tidligere på banen mens jeg var utpå.
Året etter når jeg var der, ble banen stengt ganske tidlig på dagen. Jeg spurte en vakt hva som foregikk og om banen kom til å åpne igjen. Svaret jeg fikk var:
"Five cars flew into the woods. Now the police are on their way out to find out who belongs to which car. :S

Iløpet av 8 dager på ringen greide jeg kun å kjøre 12 runder fordi banen ble stengt pga ulykker (og fordi både fører og bremser trengte en pause etter hver runde).

Selv følger jeg veldig godt med i speilet og slipper forbi så snart jeg har mulighet. Jeg kjører kun forbi på sletter og kun på venstre side (vær obs på briter som gjerne legger seg til høyre kun for å være klar til neste sving).
Tar man samtidig hensyn til at det er mangel på sandfeller og avkjøringssoner, tror jeg man ferdes like trygt på ringen som man gjør på offentlig vei. Man vet i det minste at alle som er ute på ringen har full fokus på kjøringen.

Idag har jeg sett to Audi A7, ikke noe spektakulært, men absolutt en flott bil. Så også en SL55 AMG ved Solli. Rått!

En Aston Martin Vanquish og en DB9 i Munkedamsveien ved Vika Atrium. To smekre frøkner.