Bitt av basillen

Medlem
27. juli 2010
Heisann!

Har alltid hatt interesse for klokker i dei litt høgare "sjikta" og etter at eg kjøpte ein Tag Heuer Carrera Automatic Chronograph Tachymetre til min far då han fylte 50 tidligare i år, vart interessa omgjort til noko heilt anna! Klara ikkje slutta å surfa etter klokker og lese på forumet her etter informasjon, lærdom og flotte klokker :) Det er ikkje tvil at det ligg mykje kompetanse på forumet og det var på tide eg registrerte meg her!

Og no vil eg sette opp handleista for dei fyrste klokkene eg vil ha inn i stallen. Alle skal ikkje kjøpast med ei gong, men over tid då økonomien blir prioritert litt andre plassar akkurat no, helder med ei til å byrja med. Så eg leitar då etter kommentarar, alternativ til klokkene og om dei i heile tatt passar til den kategorien eg ser dei for meg i.
På forhånd takk :)

Lista:

Som kvardags klokke, ut på tur klokke, "beater" visst eg har forstått betydningen rett:
Longiens - Admiral L3.666.4.56.6

Til dress:
Omega De Ville Prestige Yellow Gold 4610.32.02

Alternativ klokke, dress og fest:
Bernhard H. Mayer Classic Skeleton

Prisklassen er som de ser rundt 25000 kr. Open for andre klokker, berre kom med forslag :)

Lurte også på om urverket.no er ei bra side å handle klokker frå?

Hei og velkommen til forumet!

Verken Longines eller Omega er et dårlig valg, Bernard H. Mayer vet jeg ingen ting om.

Jeg ville prioritert annerledes, en rimelig mekanisk Seiko som daglig bruksklokke/beater og en dyrere dressklokke fra Jaeger-LeCoultre, Glashütte Original eller IWC.

Rolexmafiaen på forumet kommer til å foreslå noe annet... :D

Nå vil jeg ikke klasifisere meg innunder Rolex-mafiaen (eller kanskje...?), men;
med 25 knitrende tusenlapper i hånden ville jeg ikke vært i tvil om at uret som gir (meg i alle fall) mest bruksverdig og den beste følelsen er et 40 mm Rolex sportsur. En 16710 eller 16610 ville jeg gått for.

Card carrying Rolex mafia medlem her ;) Selvsagt skal du ha en Submariner. Det er beater, hverdag og fest i ett og samme ur! Og så kjøper du en vintage Omega på en pen croco til dress. Alt dekket!

• Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Må rett og slett bare hive meg på her og gir min fulle støtte til Anders.
En Sub eller Explorer fungerer som den perfekte allrounder.
Og supler med en vintage Omega.

Lykke til!:D

Det ser ut som om Rolex har bitt seg fast i hodet på de fleste her inne i sommer, så da blir det vel jeg som må fortelle om den sexy krabaten Panerai.
For 25 tusen hadde jeg gått for en brukt 111 eller 112, en klassisk panerai som er veldig fin til det meste.
Ja og skal du gå i smoking, så suplerer du med en eldre Omega Constellation.

Det ser ut som om Rolex har bitt seg fast i hodet på de fleste her inne i sommer, så da blir det vel jeg som må fortelle om den sexy krabaten Panerai.
For 25 tusen hadde jeg gått for en brukt 111 eller 112, en klassisk panerai som er veldig fin til det meste.
Ja og skal du gå i smoking, så suplerer du med en eldre Omega Constellation.

Må si meg litt uenig her.... Hvem sier at Panerai ikke funker til smoking? En radiomir på pen croco er etter mitt syn den perfekte dress-klokken/smoking-uret ;)

Må si meg litt uenig her.... Hvem sier at Panerai ikke funker til smoking? En radiomir på pen croco er etter mitt syn den perfekte dress-klokken/smoking-uret ;)

Mulig en 40 eller 42 mm, men aldri i verden om jeg kunne gått med en 45mm klokke til smoking.
Det er harry. IMHO

Takk for tilbakemeldingar :)
Ser ut som eg må gå i tenkeboksen no, har aldri vurdert Rolex noko særlig og likar heller ikkje den store ringen rundt med 10 - 50 (informer meg gjerne på kva den heiter).

Ingen som har nokre erfaringar med Bernhard H. Mayer? Syns den klokka såg skikkelig "røff" ut :p

Den heter "bezelring".
Rolex er egentlig ikke noe man bare sånn uten videre vurderer.
Dette er ikoniske ur som oppleves.

Prøv en på armen og du er fortapt.:mrgreen: