Blancpain X Fathoms

Jon Henrik

Grunnlegger
Medlem
12. okt. 2007
Sted
Fredrikstad
Ny klokke fra Blancpain ble avduket tidligere i dag. Hva syns dere?
http://www.ablogtoread.com/blancpain-x-fathoms-watch/

Blancpain-X-fathoms-watch.jpg

Denne nyheten er for øvrig også delt på Tidssonens Facebook Page - som jeg oppfordrer alle til å like :)
Her publiseres det interessante linker og saker daglig.

http://www.facebook.com/tidssonen

Her snakker vi ordentlig toolwatch. Men 55 mm... Blir nok ikke så mye desk-diving med den der.

Noen som har sagt noe om pris?

Altfor stor og altfor mye som skjer på skiven.. Ikke noe for meg, men nå er jeg heller ikke noen dykker.

Stikkords-review:

Safir-bezel - Bra!
Mekanisk dybdemåler - Kult nok, må innrømme det.
Blancpain - Tja. Klassisk modell ihvertfall, fra ålreit merke.
Kontinuerlig 5-minutterschrono - Ærlig talt...dekompresjon?? Forslag til praktisk bruk: Ta ut grandisen et sted på tredjerunden, avhengig av hvordan man liker den stekt.
55 mm. - Eh..nei.

Bruksverdi: Lav.
Blingverdi: Medium-Høy.
Annenhåndsverdi: Tvilsom.

Kjøp? Nei.

Sukk. Det ser ut til at designerne som fikk sparken da Zenith tok til vettet, fikk ansettelse hos Blancpain.

Bare jeg som synes denne ikke er så verst:confused::confused::confused:

De kunne med fordel ryddet litt på skiven, og 55mm er jo helt OTT! Men på bildet synes jeg klokken var kul! Håper vi får en på TS..!:p

Snakker om takras, men urverket virket ganske interessant.

Var noen som påstod baksiden av klokken var finere enn forsiden. Og jeg er enig.

Æsj. For stor, for travel, for.... alt!

Sukk. Det ser ut til at designerne som fikk sparken da Zenith tok til vettet, fikk ansettelse hos Blancpain.
Haha, min første tanke var "jøss, Thierry Nataf har fått ny jobb!".

Bare jeg som synes denne ikke er så verst:confused::confused::confused:

De kunne med fordel ryddet litt på skiven, og 55mm er jo helt OTT! Men på bildet synes jeg klokken var kul! Håper vi får en på TS..!:p

Jeg liker den! Sikkert for stor men ja, kul på bildet!

Jeg tankte akkurat det samme som noen av de foregående, her har Zenith-folkene vært og herjet :(
55mm? Get out of here! Lag den i 40-42 og vi kan snakkes igjen, men dropp det der krimskramset rundt kassen/kronen.

Kul Blancpain.

Selvsagt er det oversized, men det lå nok i sakens natur når Blancpain lager en ny generasjon divers. Og "makes a statement".
Denne ser jeg absolutt for meg den harde kjerne av Blancpain-elskere på de store dybder vil like. Eller sånn passe "uber-riche" pool- og strandløver....:cool:

Men, min intuitive reaksjon var; - "Wow - innovativt! Endelig the real stuff av en diver fra Blancpain!" Jeg likte den.

Den har jo så åpenbart i seg Blancpain-DNA´et, med Fathoms-bezelen intakt på en meget vakker måte, og Blancpain-signaturen på kassen.
Jeg synes de har fått til en helt ok dial med gode komplikasjoner på en tiltalende måte.
Tross alt, for jeg mener dette kunne sett så mye, mye verre ut.

Så ja, jeg likte klokken.
Men nei, jeg vil ikke eie den.;)