Onkelen min har en Air command med blålilla skive som ser helt fantastisk ut, men som trenger service. Hvor bør han prøve? hvorfor er det så lite av de? Lav produksjon?
Hva ligger de egentlig på?
Bruker urverk fra Frédéric Piguet, som forøvrig deler en bygning med Blancpain.
Kan du utdype litt, UJU? Bruker ikke BP in-house, eller går Frédéric Piguet (AP?) inn under in-house siden de deler bygning?
En Fifty står veldig høyt på min liste, og håper jeg en dag får muligheten til å eie en.
Frederic Piguet hadde lange tradisjoner som hoffleverandør for Blancpain, og ble såvidt jeg har forstått det kjøpt opp av Swatch Group i samme periode som de kjøpte Blancpain. For noen år siden overtok Blancpain formelt eierskap av FP, og er i dag en helintegrert enhet. I praksis vil urverkene til BP regnes som in-house.
FP har etter det jeg vet ingen tilknytning til Audemars Piguet.
Air Command er sinnsykt ettertraktet blant samlere. Aner ikke verdien. Men den ligger høyt om den er i ok original stand.
Urene blir produsert i meget små serier. Selv i dag lages kun ca 10 000 pr år. Rolex produserer til sammenligning mer enn det tidobbelte.
Jeg ville hørt med Alf Lie om service.
Men dette uret er så sjelden vare, at det er umulig å finne god informasjon om verken urverk eller årsmodeller.
Prøvde en Fifty Fathoms no radiation hos en meget hyggelig dame hos B & B i Geneve forrige uke. Samboeren måtte neste slepe meg ut fra butikken som et gråtkvalt barn i en lekebutikk. Vil ha!!! Hadde også gjort seg om vi fikk en AD i Norge snart også :grin:
Ooohhh... Hva lå den på i pris?
Jeg skal til Paris i sommer og der har de tre-fire BP AD´er. Gjett om jeg skal inn og titte
Den ligger på 15100 CHF - 8% mva.. Hun kunne selge den til meg for ca 80' NOK. Stiv pris, men den satt utrolig godt
Det er helt riktig som Santos sier den nye tributemodellen. Den har også kasse på 45mm, men jeg synes den føltes mindre enn en Panerai med 44mm kasse. Det lille jeg prøvde den synes jeg den var veldig behagelig og siden dette var en utstillingsmodell hadde remmen blitt formet litt mot for en som var helt ny.
Huff... nå sitter jeg her og fikler med visitkortet til B&B.
Alf Lie her på forumet? blir vel dyr service slik det høres ut her?