Bleking av OVM bezel insert - hvor mye?

Medlem
6. des. 2013
Etter å ha lekt litt med bleking av Steinhart bezel inserts, så gikk jeg på OVMs bezel insert i dag. Den nederst på bildet nedenfor og på OVM er egentlig O1B sin insert som er bleket og den originale til OVM til høyre er den som skal blekes.

Usikker på hvor mye jeg bør bleke den. Noen tanker om hvor mye? Som den nederste - eller litt mer?

Moldiv_1400171163466_zps7f1a29dc.jpg

Her er første bleking. Se bort fra ripene i inserten. For mye bleket - eller passe?

20140510_121406_1_zps633ebdb2.jpg

Ja, ikke sant. :mrgreen: Skal ta den av og ta på den blekede fra OVM.

Synes klokka ble bedre med bleket insert, fordi den urørte bezel er ganske glossy. Jeg er ingen glossy type. :rolleyes:

Det ble nå ikke som forventet med OVM-inserten, så muligens resultatet vokser på meg - for dette er definitivt noe for seg selv. :rolleyes:

Får prøve denne rustne en stund og sette på den grå - så vurdere hva jeg synes. Kjekt med leking, uansett. :)

… og som all annen beer, så er rusen kortvarig. Det røde viser seg å bare være tørket fargestoff. Synes det var rart at det ene bildet var himla rødt og det andre ikke så rødt. Så jeg gnikka litt og riktig - rødt fint pulver. Under er selvsagt det flotte blågråe, men bleket for mye. Lessons learned, så neste bezel blekes litt mindre og fargestoff skylles bedre av for å ikke bli lurt en gang til. Rart at OVM inserten holdt såpass på fargestoffet, mens pigmentene slapp på O1B.

Satte på O1B inserten og den er bleket akuratt passe. Så, jeg er fornøyd med at det ikke var noe rødt magisk ute å gikk her.

Redigert: