Bokser til 5513

Medlem
18. aug. 2011
Sted
Mellom skogen og jordet
Jeg synes det er litt stas å ha mest mulig komplett pakke til klokkene mine, selv om det ikke nødvendigvis er det originale tilbehøret.

Forsøker derfor å finne korrekte bokser, og evt. annet tilbehør, til min 5513 fra 1974. Imidlertid er det en jungel der ute, og jeg er ikke i stand til å finne ut hva som vil være de korrekte boksene. Har funnet noen nettsider som lister opp de forskjellige boksene Suber har blitt levert med, men sidene er ikke detaljerte nok til at jeg finner tydelige svar.

Derfor kjære Rolexeksperter, kan dere hjelpe meg et svar på spørsmålet mitt - hvilke to bokser vil være korrekt for en 1974 5513?

Jeg er langt fra noen Rolex expert, men jeg stikker hodet ut og sier at en 1974 modell skal ha "coffin" innerboks alà denne:

IMG_5070.jpg

Med en ytterboks som denne:

IMG_5063.jpg

.......men jeg er usikker på når den mere symmetriske innerboksen med såkalt "mooncrater" ytterboks ble tatt i bruk.
Det kan være så tidlig som midten på 1970 tallet.

Jeg kan dessverre ikke bidra med noe svar her, men sitter med litt av de samme undringer selv. Hvilken side er det du har funnet oversikten på?

Jeg er langt fra noen Rolex expert, men jeg stikker hodet ut og sier at en 1974 modell skal ha "coffin" innerboks alà denne....

.......men jeg er usikker på når den mere symmetriske innerboksen med såkalt "mooncrater" ytterboks ble tatt i bruk.
Det kan være så tidlig som midten på 1970 tallet.

Det er i grunnen det jeg også antar, basert på den researchen jeg har gjort. Skulle imidlertid vært 100% sikker før jeg bruker (i grunnen alt for mye, i forhold til hvor lite viktig det egentlig er) penger på en boks. ;)

Jeg kan dessverre ikke bidra med noe svar her, men sitter med litt av de samme undringer selv. Hvilken side er det du har funnet oversikten på?

Her får du god oversikt:

Rolex Innder & Outer Boxes

Mvh
Kjors

@Teffen83 - det er den siden @Kjors linker til jeg også har funnet. Den er veldig bra, men dessverre litt for lite nøyaktig på årstall.

Redigert av en moderator: