Pass på at disse ikke er tillatt å kjøre i kollektivfelt. Det er mange som brenner seg på det.
Om disse har lov til å glide og å drive lanesplitting husker jeg ikke...
8
Om disse har lov til å glide og å drive lanesplitting husker jeg ikke...
Helt korrekt, ihht trafikkreglenes § 12:Å kjøre forbi på høyresiden gjør jeg ikke - hvis det da ikke er trikken. Lærte på kjøreskolen at det å kjøre forbi på høyre side i trafikken var ulovlig, men trikk var unntaket da den går på skinner og man kan derfor kjøre forbi en trikk på høyresiden.
I bytrafikk er dette en av de aller, aller gjeveste mulighetene. Har kjørt slik en stund og ingen billister har reagert negativt med hornet eller fingeren. Man sparer mye tid på to hjul i rushtrafikken med en slik kjørestil.
Tre hjul? Jeg nevner ikke tre hjul...Problemet er at disse trehjulingene ikke har lov til å kjøre i kollektivfeltet.
Det er hva politiet gjør jeg tenker på. Det er flere som har fått bøter.... (Slike tar mann i Oslo. Ikke folk på tråsykkel som konsekvent sykler på rødt).
8
Åjasså? Mener bestemt å ha sett en GMT Pepsi manøvrere denne på rv 44.....Tre hjul? Jeg nevner ikke tre hjul...
Nettopp - så derfor nevnte jeg eksplisitt to hjul. Se innlegget mitt: "Man sparer mye tid på to hjul i rushtrafikken med en slik kjørestil."
Du fikk med deg fargen, sånn noenlunde. Men trehjulingen er en Harley- Davidson 1800. Ulempen er åpenbar -> den er noe dritt å laneshifte med og kan ikke kjøre i kollektivfeltet.Åjasså? Mener bestemt å ha sett en GMT Pepsi manøvrere denne på rv 44.....Vis vedlegg 94774
Dobbel heltrukken sperrelinje indikerer at filskifte er forbudt, så jo - det er forbikjøring forbudt ved doble sperrelinjer.
Skal man ha tre hjul, så er nå den kul - fremfor to hjul i parallell fremme Til og med @Tom Henriksen liker den, så da er den GOM-approved.Åjasså? Mener bestemt å ha sett en GMT Pepsi manøvrere denne på rv 44.....Vis vedlegg 94774