Bra service hos Omega

Swiss

UTESTENGT
Medlem
1. mars 2012
Hadde en klokke som jeg lurte på når var produsert, og sendte derfor mail til Omega med serienummer.

To dager senere fikk jeg mail tilbake hvor det sto når den var produsert, modell etc.

-Swiss

Strålende! Omega har jo brukt mye penger de siste årene på sitt Vintage museum samt vintage database. Har vurdert noen ganger å sende min Chronostop til Sveits for full gjennomgang, men tipper det vil koste det samme som klokken kostet.

Når dere nevner kostnader for service; jeg kjøpte for noen dager siden en brukt Omega Seamaster Aqua Terra co-axial chronometer. Har fått høre at den kanskje er en 2004-modell. Jeg vurderer dermed service, men urmakeren antyder en pris på 5000-6000 kr. Vet dere om det går an å få utført service til lavere priser? Er det vanlig å dende klokkene til Omega?
klokken stoppet for meg i dag. Var innom urmaker mandag ettermiddag for å justere lenken, og da lå klokken der i et døgn. Men klokken stoppet nesten et døgn etter at jeg fikk den på håndleddet igjen. Det kan kanskje være et signal om at klokken snart må på service(?) Bør disse automatiske klokkene kanskje også trekkes opp en gang i blant?

Når dere nevner kostnader for service; jeg kjøpte for noen dager siden en brukt Omega Seamaster Aqua Terra co-axial chronometer. Har fått høre at den kanskje er en 2004-modell. Jeg vurderer dermed service, men urmakeren antyder en pris på 5000-6000 kr. Vet dere om det går an å få utført service til lavere priser? Er det vanlig å dende klokkene til Omega?
klokken stoppet for meg i dag. Var innom urmaker mandag ettermiddag for å justere lenken, og da lå klokken der i et døgn. Men klokken stoppet nesten et døgn etter at jeg fikk den på håndleddet igjen. Det kan kanskje være et signal om at klokken snart må på service(?) Bør disse automatiske klokkene kanskje også trekkes opp en gang i blant?

Er service etter 7-8 år er vel å annbefale, men slett ikke nødvendig (har vært å klådd på rolexer som ikke har vært på service/pakningsbytte på 20år++ , og som går 2s+/dag)

Men du får vurdere service selv, men du kan jo trekke klokken helt opp (40-50 ganger frem og tilbake på krona) , og se hvor lenge den går. Alt over 35timer her er vel ganske greit !?)

Hadde en klokke som jeg lurte på når var produsert, og sendte derfor mail til Omega med serienummer.

To dager senere fikk jeg mail tilbake hvor det sto når den var produsert, modell etc.

-Swiss

Sendte samme forespørsel (serienr-produskjonsår) til Omega. Fikk dette svaret ...samt at de sendte med en PDF med samme info som står på omega.com med helt generel info.
Så vi kan vel si det er litt varierende service fra Omega ...

We thank you for your request of October 13th, 2012 and are pleased to learn that you recently purchased a pre-owned OMEGA Seamaster 300M, ref. no. 2254.50.00.

Further to your message, we understand that you wish to have some more information on your fine OMEGA timepiece. Therefore, please find enclosed the product sheet of your watch.

However, we regret to inform you that we do not communicate any production or delivery data.

Should you need any further assistance, please do not hesitate to contact our Customer Service in Norway, at the following address:

The Swatch Group Nordic
Stalfjaera 26
Box 143
Oslo
Norway

Ikke nevneverdig imponert ...