Breguet

Medlem
18. nov. 2014
Sted
fauske
Hei. Dukket opp et Breguet lommeur fra min bestefar..Har ligget i ca 50 år og mangler en viser pluss at den er godt slitt..Men..den går faktisk på et vis.. Noen der ute som vet hvem jeg kan kontakte for og få en totaloverhaling av uret.. Takk..

Mvh. Sten Leifseth

Om du poster noen bilder ( tallskive, innerlokk, verk) kan sikkert flere her inne fortelle deg litt mer om uret.
Det er sannsynlig at det står noe om en Spiral Breguet f.eks. men har du et lommeur fra Breguet bør du helst ta turen til Breguet i Paris for å få det vurdert av Emmanuel Breguet og overhalt.

• Liker
Reaksjoner: MINUTE_REPEATER
Om du poster noen bilder ( tallskive, innerlokk, verk) kan sikkert flere her inne fortelle deg litt mer om uret.
Det er sannsynlig at det står noe om en Spiral Breguet f.eks. men har du et lommeur fra Breguet bør du helst ta turen til Breguet i Paris for å få det vurdert av Emmanuel Breguet og overhalt.
Reiser en del,så da blir det Paris.. Sten..

Mange eldre lommeur er merket med spiral Breguet, som betyr at balansefjeren er utført etter Breguet design, forklart HER < Link Dette ga bedre presisjon.

11_balance_hairspring.png

Hei. Dukket opp et Breguet lommeur fra min bestefar..Har ligget i ca 50 år og mangler en viser pluss at den er godt slitt..Men..den går faktisk på et vis.. Noen der ute som vet hvem jeg kan kontakte for og få en totaloverhaling av uret.. Takk..

Mvh. Sten Leifseth

Vidar på Kolbotn ur er flink med gamle lommeur

Det sprø er hvor vanvittig forseggjorte en del av disse etterligningende kan være. Tidligere i år vist Protid Iversen meg et "Breguet" lommeur med repeater. Det ble sjekket hos Breguet i Genève, og viste seg å være fake. o_O