Breitling Aerospace på finn.no

Det er ikke min erfaring at batteriskiftet er så veldig dyrt. Sist gang tror jeg at jeg betalte 300 kroner inkludert trykktest (Otteren / Ur-Teknikk i Stavanger).

Todda
 
Det er ikke min erfaring at batteriskiftet er så veldig dyrt. Sist gang tror jeg at jeg betalte 300 kroner inkludert trykktest (Otteren / Ur-Teknikk i Stavanger).

Todda

@Todda.

Da er jeg feilinformert. Mitt inntrykk var at det er så stor sjanse for at klokken går haywire ved batteriskift at det nærmest er påkrevd at dette gjøres av Breitling selv.

Gode nyheter dersom så ikke er tilfellet!
 
Redigert av en moderator:
Urteknikk er vel breitlingverksted. Jeg leverte den en gang til Otteren i Sandnes, og da klarte urmakeren å kødde den til. Det forsvant en strek eller to i lcd-displayet, og han sa: "Du vet at det er noe galt med lcd-displayet?" - Føre var! Jeg ble litt amper, og tok med meg klokka til Stavanger. Der fikset de den heldigvis.

Todda
 
Slik jeg forstod det er det vanlig at Aerospace er gamle (96-2000) med levert som nye (solgt i 2007, og sikkert dermed presentert som 2007 modell), rett og slett fordi de ikke var så populære som antatt og det ble liggende svært mange på lager som ble solgt i årene senere. Jeg husker ikke hvilket TV program som forklarte dette, men det gjaldt i alle fall spesielt Aerospace
 
Slik jeg forstår det i følge denne linken http://forums.watchuseek.com/f39/breitling-aerospace-brief-history-aid-identification-dating-73.html
, så kom ikke Aerospace med blå skive før i 2005. Det skal også stå CHRONOMETER CERTIFIE eller CHRONOMETER AEROSPACE på skiven.

Den aktuelle klokken som er til salgs har blå skive, men teksten viser REPETITION MINUTES. Denne teksten står på tidligere modeller, men tidligere modeller hadde ikke blå skive.

For meg så er det noe som ikke stemmer her...
 
Klokken er sikkert produsert i 1999-2000 siden den er COSC-sertifisert, men før 75 urverket kom.Det kan bekreftes ved å se mellom lugsene (kl.6) når lenka er av. Vanskelig når du ikke har klokken...
Blå urskive er ikke uvanlig på denne. Modellnr E6536210/C292 der C'en betyr blå urskive
Det kan virke som noen Breitling forhandlere selger "utgåtte" modeller, særlig i Spania. Har hatt to som det er flere år mellom produksjons mnd/år på klokka til kjøpsdato i garantibeviset. Den ene var kjøpt på Gran Canaria og den andre på fastlands Spania.
Er det noen som vet noe om dette?
 
Redigert:
Disse klokkene ble produsert i større volum enn de solgte. Noe som førte til att de hopte seg opp hos importører,distributører og forhandlere. Disse ble etterhvert solgt til Gray market dealere/uatoriserte forhandlete.
Du kan enda få kjøpt de helt nye hos Gray market dealerne i Usa.
Å der selges de enda som nye, Å det er De jo på en måte også.