Breitling avenger seawolf II

tskontorp

Støttemedlem
Medlem
30. des. 2016
Sted
Buskerud
Var innom Roll Hansen her om dagen og fikk prøve en seawolf på hånden.
Dette er ett ur som har gått fullstendig under min radar i alle år. Jeg har heller ikke sett noen andre som har hatt en slik.
Og for en klokke det var! Til tross for sine 45 mm satt den som støpt på hånda. Faktisk så bar den mindre enn Pelagosen min. En utrolig feit diver på alle måter rett og slett.
Så over til noe jeg har undret meg litt over, hvorfor er ikke denne mer utbredt blant diver/toolwatch folket? Dette er jo nesten den største "klokke gruppen" der ute. Min mening er att den står ikke tilbake i opplevd kvalitet for noen diver jeg har hatt eller prøvd, inkl. Deep sea'en, og til en ganske fin fin pris.
Kan den rett og slett ha gått under radaren til de fleste andre "tool watch junkiene" der ute? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Breitling har av en eller annen merkelig grunn ikke en veldig høy stjerne blant entusiastene.
Kanskje på grunn av høy bling-faktor på mange modeller.
Jeg digger dem.
Spesielt dykkerklokkene, men noen av pilotklokkene er også evige klassikere i mine øyne.
Har hatt et par stykker, og opplevd kvalitet er helt topp.:)
Som du sier er de flinke til å designe klokker som, til tross for stor diameter, sitter som et skudd på lanken.

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Dette var en klokke som hadde gått under min radar også helt til jeg ble tilbudt en slik i bytte mot en Speedmaster jeg hadde. Nå ble det riktignok ikke noe av dette bytte, men jeg ble ihvertfall obs på en tøff klokke jeg ikke hadde vært klar over tidligere:)

Det skal også sies at veldig mange entusiaster har en skjult beundring for Breitling. Hører det stadig vekk. Breitling har mye en entusiast kan like. De har en lang og spennende historikk, originalt og spennende design, inhouse verk, og ikke minst er de privateide og ikke del at et stort konglomerat. Jeg skjønner heller ikke hvorfor de ikke er mer populære.

• Liker
Reaksjoner: UJU
Ja jeg også tenker att Breitling kanskje blir sett på som litt "Harry"
Men nå skal det sies att seawolfen ser faktisk litt kjedelig ut på bilder, bildene yter den ikke rettferdighet i det hele tatt. Den må rett og slett oppleves på håndleddet. Det synes jeg også gjelder en del andre Breitling modeller også.
Også må jeg innrømme att jeg er blitt litt "betatt" av den feite vinge logoen dems (Som forøverig visstnok er i gull i alle modellene)

Litt av problemet er jo at klokkene kunne beskrives som overpriset med tanke på at Breitling brukte ETA-verk i dem.
Etter at de kom med sitt egetproduserte urverk kan prisene rettferdiggjøres litt bedre.
Ikke at ETA-verk nødvendigvis er noe dårligere enn in-house, men det er jo litt kjipt å betale en premium for "hyllevare".

Joda. Jeg ser den. Og forsåvidt enig med deg også. Nå har jaggu meg Prisene på Breitling med inhouse gått greit opp i pris også, men det er jo relativt mange andre "premium" brands som også bruker ETA som base verk også.
Men nå får man feks. Seawolfen for 41k med lenke fra AD. (32k på gråmarkedet) Og ut ifra spec. Og opplevd kvalitet så synes jeg ikke Breitling har priset seg ut mot sammenlignbare divere med lignende spec.