At chrono'en kan betjenes under vann er jo en nokså unyttig men kul funksjon.
Med en aftermarket tachymeterbezel (hvis det finnes) bør jo denne kunne brukes til å dokumentere hvor fort fisken svømmer
Har også Super Avenger oppe til vurdering. De jeg har sett secondhand ligger likt i pris.
At chrono'en kan betjenes under vann er jo en nokså unyttig men kul funksjon.
Det er faktisk ekstremt nyttig, og noe alle dykker chronographer burde klart. Man timer deco stop med chronographen.
Har man ikke chronograph så må man velge om man vil time bunntiden eller deco stop fordi da har man kun bezel og minuttviser til disposisjon. Alternativet da er å ha to dykkerklokker, eller bruke bottomtimeren. Innen teknisk dykking så er det påbudt å ha en klokke med stoppeklokke som B/U i tilfelle bottomtimeren tar kvelden.
He he. Ungdommen nå til dags. I gamle dager gikk vi bare opp når det bobla fettvevet.
Deco stop kan man jo overskride tiden på. Det er verre med bunntiden, og da trenger man jo egentlig bare en minuttviser. Hva som er "påbudt" idag har jeg fint lite peiling på da det i min tid bare var å kaste seg i sjøen uten at noen brydde seg for mye så lenge gassblandingen var i orden.
En Breitlingforhandler jeg snakket med mente at titanklokkene blir mørke og stygge etterhvert, så jeg ble litt i tvil.