Breitling Montbrillant 01 Limited

UJU

Støttemedlem
Medlem
23. jan. 2010
Innlegg
6.347
Sted
Vestlandet
Noen bilder av den nye Breitling Montbrillant 01 Limited.
Med Breitlings inhouse B01 verk på innsiden.
Ser ut til at de virkelig tar trenden med B01 verk og gjennomsiktig bakside.
Hipp hurra sier jeg!:D
Liker godt de pent graverte baklokkene til Breitling, men det er en fryd å skue 01-verket også da...:D

Noen synes kanskje skivene blir litt rotete og travle, men jeg digger det.:cool:

BretlingMontbrillant_front.jpg


BreitlingMontbrillant_back.jpg


Sakset fra reklamemailen jeg fikk idag.
Endowed with a look inspired by the 1940s and 50s and featuring a circular slide rule for pilots, the Montbrillant chronograph was named after the building on Montbrillant Street, in the heights of La Chaux-de-Fonds, which housed the Breitling workshops from 1892 to 1979. It was in these premises that the brand developed the inventions and improvements that were to change the face of the wrist chronograph, including the first independent pushpiece (1915), the second independent pushpiece (1934) and the first selfwinding chronograph (1969).
This was also where Breitling produced its first onboard chronographs that contributed to its status as “official supplier to world aviation” during the boom of air transport on propeller-powered and subsequently jet aircraft.

Today, the Montbrillant is associating its name with another milestone in the history of the brand with the winged B by hosting Breitling’s Caliber 01, the most reliable and efficient of all selfwinding chronograph movements, produced using a revolutionary assembly process.
The Montbrillant 01 Limited is issued in twin editions of 2,000 in steel and 200 in red gold, with the individual number engraved at 9 o’clock on the case middle.
The Mercury Silver dial features elegant hands, the traditional central hundredth of a second counter, and an 18K gold version of the stylized B that served as the brand symbol until the mid-20th century.
A transparent sapphire crystal caseback provides generous views of Breitling’s Caliber 01, chronometer-certified by the COSC (Swiss Official Chronometer Testing Institute), with its column wheel and its original structure.
A collector’s piece for all those with a love of history in movement.
 
Vil ha! Veldig pen, liker spesielt de syltynne viserne på subdialsene. Kult at de viser frem B01 verket når de først har fått et in-house verk:D
 
Ja, Breitlng begynner virkelig å få sving på sakene!

Jeg tipper dessverre at baklokket i glass forsvinner så fort de første 2000 eks er solgt:(
 
Jeg tipper 60000-80000, Breitling har vel tilgode å selge B01 for under denne prisen.
 
Den ser jo veldig bra ut! Men jeg tror ikke jeg ser meg med en slik noensinne.....
 
En chronomat B01 bør vel ligge på noen og 50 på lærreim. Bare synd jeg ikke har så veldig sansen for akkurat den modellen. På lenke er den vel nærmere 60'. Lenke er jo nærmest et must på Bretling.:)
Denne blir nok betraktelig dyrere hvis jeg skal tippe.
 
Prøvde denne på hånden for noen dager siden, virkelig en nydelig klokke. Prislapp med svart skive og lærreim var 55k.
 
Erke-eksempelet på hvorfor jeg ikke liker Breitling dette her, alt for mye rot og kaos og galskap på skiven.

Når det er sagt synes jeg det er en flott klokke, bare ikke min kopp overhodet.

Liker at de kommer med eget inhouse verk, gode greier. Pent var det også.

Det har man kanskje konklusjonen for meg, jeg vil mye heller se på baksiden enn forsiden av denne klokken :razz:.
 
Prøvde denne på hånden for noen dager siden, virkelig en nydelig klokke. Prislapp med svart skive og lærreim var 55k.

Ser nå at det var Navitimeren jeg prøvde og ikke Montbrilliant. Personlig her jeg vanskeligheter med å skille disse to. Nå har vel Montbrillianten tatt steget opp fra 38-40mm og etter det jeg har forstått. Mener å huske at Navitimeren er 41,5?
 
Vet at Urmaker Bjerke har bestilt inn limited edition versjonen av Transocean Chronograph Caliber 01. Dette er min favoritt blant de nye Breitling modellene med B01 urverket.

breitling-transocean-black-steel.jpg


Bretitlingbaklokk.jpg


Jeg synes også at skiven på Montbrillant`n blir vell masete.