Breitling, Omega m.m. fra dødsbo

Medlem
24. aug. 2017
Sted
Oslo
Ny på forumet her, men har tenkt å ta kontakt ettersom jeg er kommet over noen klokker fra dødsbo jeg holder på å rydde opp i her om dagen. Legger ved et bilde av Breitling og Omega, samt en dameklokke i gull og noen russiske klokker.
Innspill på disse klokkene mottas med takk.

Vedlegg

• klokke russisk.jpg
    klokke russisk.jpg
    63,3 KB · Visninger: 0
  • klokke1.jpg
    klokke1.jpg
    6,5 KB · Visninger: 0
  • klokke2.jpg
    klokke2.jpg
    87,7 KB · Visninger: 0
Ser ut som mye søppel akkurat som bildekvaliteten.
Hvis du gidder å legge inn en litt større innsats og får tatt noen bedre bilder er jeg sikker på at noen gjør en innsats for å gi et fornuftig svar også.

• Liker
Reaksjoner: Akrapovic og twt2
Tror ikke akkurat at det er snakk om noen "Lotto gevinst" som du har kommet over her. Omega'n og Breitlingen er kanskje noen av vintage samlerene villige til å betale noen hundrelapper for.

Tror ikke du forstår hvor mange henvendelser det dukker opp i samme sjanger her på forumet.
"Bla bla hva verdt? Bla bla"

Kompetansen på eldre klokker er på dette forum mildt sagt imponerende.

Og veldig ofte kommer det slike innlegg der trådstarter tror verden sentrerer rundt seg selv og hundrevis av klokkenerder samler seg i en stor ring og applauderer når det blir servert noen uskarpe bilder av noen klokker.

Og etter man har fått vite verdi osv forsvinner trådstarter som dugg for solen.

Dette er for oss en litt slitsom greie.

At du får litt tyn innledningsvis kan du leve med. Du skal være glad du får hjelp i det hele tatt.

Så rørende! Har du ingen andre eller ikke noe annet å bekymre deg for?

Tror ikke du forstår hvor mange henvendelser det dukker opp i samme sjanger her på forumet.
"Bla bla hva verdt? Bla bla"

Kompetansen på eldre klokker er på dette forum mildt sagt imponerende.

Og veldig ofte kommer det slike innlegg der trådstarter tror verden sentrerer rundt seg selv og hundrevis av klokkenerder samler seg i en stor ring og applauderer når det blir servert noen uskarpe bilder av noen klokker.

Og etter man har fått vite verdi osv forsvinner trådstarter som dugg for solen.

Dette er for oss en litt slitsom greie.

At du får litt tyn innledningsvis kan du leve med. Du skal være glad du får hjelp i det hele tatt.
Er det ikke litt enklere for alle å la være å svare da?

• Liker
Reaksjoner: kvamsky
Som du sikkert forstår er det umulig å si noe om disse klokkene med utgangspunkt i dine bilder. Vet ikke hvordan det er for andre her, men "innspill" blir også litt for fluffy for meg, vet ikke helt hva du lurer på?

Du får unnskylde mine med-asylanter, de kan være noen frekke jævler av og til. :D Jeg vet, jeg er jo en av dem. :) Legg ved noen større og bedre bilder og si litt hva du lurer på så skal jeg hjelpe deg. Da vil sikkert også @MINUTE_REPEATER kunne tilføye et og annet vil jeg tro.

Som du sikkert forstår er det umulig å si noe om disse klokkene med utgangspunkt i dine bilder. Vet ikke hvordan det er for andre her, men "innspill" blir også litt for fluffy for meg, vet ikke helt hva du lurer på?

Du får unnskylde mine med-asylanter, de kan være noen frekke jævler av og til. :D Jeg vet, jeg er jo en av dem. :) Legg ved noen større og bedre bilder og si litt hva du lurer på så skal jeg hjelpe deg. Da vil sikkert også @MINUTE_REPEATER kunne tilføye et og annet vil jeg tro.

Takk for svaret. Skal prøve å legge ut litt bedre bilder, forhåpentligvis. Er ikke flink med å ta bilder av klokker.

Forstår godt at det ikke er så lett å få innpass i "stammesamfunn" når én ikke mestrer språket. Du spør hva jeg lurer på. Jeg har arvet klokker, lommeur, frimerker etc., og vet ikke hva jeg skal gjøre med dem. Skal de kastes, gis til noen som samler på dem eller selges? Jeg kan ikke svare da min kjennskap til klokker er overfladisk. Søk på nettet førte meg til Tidssonen.

Nå til bildene – Omega (diameter 34-35 mm uten krone); Breitling (diameter 33-34 mm uten krone), kjøpt senest 1938. Begge har ligget i skuffen i ca. 40 år.
IMG_0863.JPG
IMG_0869.JPG
IMG_0870.JPG

Omegaen ser jo ut som den relativt lett kan settes i stand. Godt brukt, men hel og fin, ingen synlig skade hverken på skiven, krone eller kasse. Klassisk stil, og kledelig patina. Dog et vanlig ur. Skal jeg tippe pris, så kan den nok selges for 600- 800. Jeg har solgt noen lignende, og da er det gjerne til unge damer som vil ha et vintage ur, og vil koste på de service. Det er jo hyggelig. :)

Breitlingen er mindre, som også gir mindre pris. Tror den er mer uvanlig enn Omegaen, uten at det nødvendigvis gir utslag i høyere pris. Ser ut som den har slitt, forkrommet kasse, noe som trekker prisen ned. Positivt er det at den ikke ser ut til å ha vært tuklet med (ingen riper etter forsøk på å åpne baklokket. ) Rart at den ikke har sekundviser, men antar at det er originalt. Artig liten klokke, som også ser ut til å kunne settes i stand.

Russer-klokker har også sin sjarm og historie, men er lite verdt. Chronographen (stoppeklokken med små visere inni) er den mekanisk? I såfall er det en Poljot som er verdt noen hundrelapper.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Omegaen var flott! Ser ut som en 1940 talls modell, men kan også være fra
siste halvdel av 1930 tallet. Original skive og visere, disse modellene er i vinden nå. Hvis den tikker og går vil jeg tippe at verdien vil ligge på et par tusenlapper+

Omegaen ser jo ut som den relativt lett kan settes i stand. Godt brukt, men hel og fin, ingen synlig skade hverken på skiven, krone eller kasse. Klassisk stil, og kledelig patina. Dog et vanlig ur. Skal jeg tippe pris, så kan den nok selges for 600- 800. Jeg har solgt noen lignende, og da er det gjerne til unge damer som vil ha et vintage ur, og vil koste på de service. Det er jo hyggelig. :)

Breitlingen er mindre, som også gir mindre pris. Tror den er mer uvanlig enn Omegaen, uten at det nødvendigvis gir utslag i høyere pris. Ser ut som den har slitt, forkrommet kasse, noe som trekker prisen ned. Positivt er det at den ikke ser ut til å ha vært tuklet med (ingen riper etter forsøk på å åpne baklokket. ) Rart at den ikke har sekundviser, men antar at det er originalt. Artig liten klokke, som også ser ut til å kunne settes i stand.

Russer-klokker har også sin sjarm og historie, men er lite verdt. Chronographen (stoppeklokken med små visere inni) er den mekanisk? I såfall er det en Poljot som er verdt noen hundrelapper.

Mange takk for svaret. Og du har helt rett, det er Poljot 3133 i original etui.