Breitling Superocean Heritage 42mm

Medlem
22. mai 2012
Hei,

Jeg er i modus for å kjøpe denne klokken. (Ikke chrono utgaven)
Imidlertid ser av bilder på nettet at plassering av datovinduet varierer.

Enkelte bilder er dette plassert kl 3, og enkelte er det plassert kl.6.
Ser på breitling sine hjemmesider at den er plassert kl. 6.

Er dette forskjell i forhold til årganger eller det fake v.s real?

42 mm utgaven har dato kl 3, mens 46 mm har dato kl. 6 om jeg har forstått ting riktig :)

847284d1350187362-superocean-heritage-42mm-lug-lug-length-564.jpg

Bildet over er ikke av meg, 46mm utgaven passer bedre til mine håndledd en til den spjælingen der.

Redigert:
Datovinduet er plassert klokken 6 på 46mm-modellen, det skal være plassert klokken 3 på 42- og 38mm-versjonen.

38mm er utgått, så det er kun 46 og 42mm -versjonene igjen. Forøvrig synes jeg 46 er alt for stort for den typen klokke, men det er tydeligvis flere av dem rundt om i det fri enn lillebroren.

38mm er utgått, så det er kun 46 og 42mm -versjonene igjen. Forøvrig synes jeg 46 er alt for stort for den typen klokke, men det er tydeligvis flere av dem rundt om i det fri enn lillebroren.

Tja, jeg prøvde begge, og på meg var jeg ikke i tvil om at 46mm passet best etter min smak. Det er vel med klokker som det meste annet at det dreier seg litt om smak og behag. Og godt er det, det hadde vært utrolig kjedelig om alle fulgte samme standard.

Tja, jeg prøvde begge, og på meg var jeg ikke i tvil om at 46mm passet best etter min smak. Det er vel med klokker som det meste annet at det dreier seg litt om smak og behag. Og godt er det, det hadde vært utrolig kjedelig om alle fulgte samme standard.

Som jeg sa, 46mm versjonen er for stor for hvilken type ur det er. Breitling har flere vellykkede oversize-sportsmodeller, heritage 46 er ikke en av dem.
For det det er verd burde også 42mm versjonen hatt datovinduet ved klokken 6.

Redigert:
Som jeg sa, 46mm versjonen er for stor for hvilken type ur det er. Breitling har flere vellykkede oversize-sportsmodeller, heritage 46 er ikke en av dem.
42mm hadde absolutt vært fin med datovinduet klokken 6, men det hadde nok gått på bekostning av symmetrien ellers på skiven. Hvis ikke hadde datovinduet og/eller teksten blitt veldig lite.

Forøvrig synes jeg 46mm-versjonen er veldig vellykket. Har ikke prøvd på den selv, men har en mistanke om at den kjennes mindre på lanken enn tallene gir inntrykk av :)

Her er jeg uenig.
46mm SOH både ser og føles skikkelig bra ut.
Det skal litt til å få en så stor klokke til å sitte behagelig på et "normalt" håndledd, men Breitling har fått det til.:)
Kulere badass sommerklokke skal du lete lenge etter.;)

Er nok ikke enig med deg her nei! Syns SOH 46 er en av de fineste Breitlingene jeg, og den passet meg såpass bra at jeg kjøpte en :cool:

Kjøpte samme klokken i dag selv, kjempefornøyd. Grattis til deg!

Da har jeg også gått til innkjøp av denne...er i transit. Unboxing vil komme:)
Valgte 42mm, blue dial/blue bezel med mørke brun skinnreim. Noen som har en gummireim å selge?

Da har jeg også gått til innkjøp av denne...er i transit. Unboxing vil komme:)
Valgte 42mm, blue dial/blue bezel med mørke brun skinnreim. Noen som har en gummireim å selge?

Gratulerer, du har kjøpt en klokke som vil holde seg fin lenge etter "større=bedre" trenden har passert.