Selges/byttes Breitling Transocean Day Date 18K Rosegold

Medlem
11. aug. 2013
Sted
Oslo
Jeg har fått i oppdrag å selge et familiemedlems klokke. All dialog osv vil gå igjennom meg, og jeg sitter på uret per i dag.

UR

Breitling Transocean Day Date 18K Rosegold REF. R4531012|BB70|744P|R20D.1

SPESIFIKASJONER
Caliber
Breitling 45
Movement Selvtrekkende automatisk
Power reserve min. 40 hours
Vibration 28,800 v.p.h
Jewel 25 jewels
Komplikasjoner: Dag- og datovisning
Case Steel, 18K red gold
Back Screwed in
Water resistance 100 m (330 ft)
Crown Non screw-locked, two gaskets
Crystal Convex sapphire crystal, glareproofed both sides
Diameter 43.00 mm
Thickness 12.80 mm
Weight (without strap) 75.00 gr.

ALDER OG HISTORIKK
Norskkjøpt 12/2012 hos urmaker Larsen i Sandvika

TEKNISK TILSTAND
God. Ingen service er tatt hittil, men lite bruk av klokken og målt tidssavvik tyder på at det ikke er nødvendig med det første

KOSMETISK TILSTAND
Minimalt brukt. Polerte overflater som naturlig nok tiltrekker seg visse hairlines, men ingen ting sjenerende og svært liten forekomst av dette. Skinnrem er lite brukt og har fremdeles den stivheten som nye skinnremmer har.

BOKS OG PAPIRER
Leveres komplett med alt av sertifikater og COSC-attester som den kom med originalt. Samme gjelder inner- og ytterboks. Komplett pakke

PRISANTYDNING OG OPPGJØR
Nypris i dag, ifølge Breitlings listepris: 191 100,- (norsk pris)

Selges for 165 000,- 160 000,-

TS-standard mht. oppgjør, dvs. forskuddsbetaling.

Uret og selger befinner seg i Oslo

MIN SUBJEKTIVE VURDERING
Veldig fin klokke. Denne går veldig vekk fra det macho-preget som mange av Breitlings modeller har, og føyer seg inn i en rekke av svært elegante klokker. Diameter på 43mm bærer ikke spesielt stort, og for en som er vandt til 42mm og nedover er ikke denne noen ubehagelig klokke - snarere tvert imot. Oppleves heller ikke som "for fin" til hverdagsbruk. Skulle gjerne eid denne selv, om man bare hadde råd til det.

BYTTEFORSLAG
Eneste aktuelle innbytte er Patek Philippe Nautilus 5711J. Mellomlegg finner vi ut av. Ellers er salg å foretrekke

REFERANSER
Jeg har flere GG-referanser, og tenker å fortsette i den tralten

MINE BILDER
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg

Her ser man litt av hvor liten slitasjen er på innsiden av remmen. Ps. Serienummer photoshoppet bort, men det er der :)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: aksgro