Breitling

Medlem
11. des. 2010
Sted
Oslo
Jeg må innrømme at jeg aldri har hatt helt sansen for dette merket. Men denne synes jeg faktisk er fin. Superocean Heritage 42mm. Er det noen av dere som har noe erfaringer med denne klokken? Hva slags urverk er det? Hvordan ligger den på hånden? Hvordan er denne mesh-lenken?

Ingen erfaring med 42 mm, men hadde 38mm. Klokken er vakker, digger skiven. meshen er utrolig fin, og jeg er ingen mesh fan. Bare to feil med klokken. 1. Den var litt for liten, og det løser man jo fint med å gå for 42mm. 2.jeg hadde egentlig lyst på en14060 (og det har jeg fortsatt):(

Klokken er kjempefin, og absolutt en av Breitlings fineste i denne prisklassen IMO!:p Meshlenken er også både behagelig og pen å se på!

SOH er de fineste klokkene fra Breitling IMO.
Har selv en 46mm SOHC og den ligger fint på håndleddet.
Breitling har vært flinke til å utforme klokkene så de ligger fint på hånden til tross for størrelsen.

Urverkene i SOH-serien består av modifiserte ETA-verk.
I denne, og i 46mm versjonen, sitter det et 2824-verk. Breitling kaller dette B17.
I chronograph versjonen sitter det noe Breitling kaller B13, som er et modifisert Valjoux 7750-verk.

Min erfaring er at de er svært nøyaktige og driftsikre.

Og jeg fant ut at i 42 mm versjonen sitter det et COSC sertifisert 2824-2. Den finnes forresten både med grønn bezelring og i blå/blå versjon:
Superocean.jpg

Hadde en sohc 46. nydelig klokke, men lugs to die for..De var superskarpe konstruert på en slik måte at de hadde en lei tendens til å ødelege sofa osv hvis man var litt uheldig....Ville ikke kjøpt den ene og alene for det

Og jeg fant ut at i 42 mm versjonen sitter det et COSC sertifisert 2824-2. Den finnes forresten både med grønn bezelring og i blå/blå versjon:

Den finnes i:
grønn/sort
grønn/hvit
blå/blå
blå/hvit
sort/sort
sort/hvit

:)

Jeg har eid 46mm, men den ble for stor for meg. Har prøvd 38mm på armen, men den ble for liten. 42mm prøvde jeg på armen i Haugesund for en stund tilbake. Den satt helt perfekt! Meshen er også flott :)

Løp og kjøp! :D