Bremont Watch Co.

Jeg liker den :) Både i størrelse og design.

Er det inhouse verk, eller modifisert av Bremont?

Hvordan stiller du deg, som dykker, til at den har uni-directional bezel? Har hørt noen uttrykke skepsis til dette i forhold til dykking.

Er det inhouse verk, eller modifisert av Bremont?

Det er et modifisert ETA 2836 verk, som er testet av COSC, og som har en nydelig gullbelagt rotor. Det er noen bilder av urverket i reviewen.

Hvordan stiller du deg, som dykker, til at den har uni-directional bezel? Har hørt noen uttrykke skepsis til dette i forhold til dykking.

Uni-directional bezel er jo det som er normen. En konservativ løsning. Du tenker nok på bi-directional. Er det noe jeg skulle likt å sett anerledes på denne klokken fra en dykkers perpektiv så er det at minuttviseren ikke har lume helt ned til tuppen. Det vil med andre ord være vanskelig å lese av bunntiden på nattdykk ved å kun se på lumen. Her må man bruke lykt i tillegg.

Bremont-Supermarine-500-11.jpg

Gulroten på denne klokken er nok det at dette er en produsent som er ny i gamet, og som produserer få klokker i året. Filosofien bak kan minnes om Sinn. Robusthet og brukervennlighet står i fokus, design kommer i andre rekke. Det meste er gjort i Storbritania, men montert i sveits.

Liker godt teknologien Bremont bruker i klokkene sine :)

Jeg synes den er utrolig fin :) Har sett litt på denne nå i helga faktisk, men ser det er ikke skrevet så mye om Bremont på TS?

Det var en flott diver, likte denne godt:) Synes forøvrrig Bremont har ganske mange modeller som jeg liker i design etc. Hva er prisen på denne?

Kanskje noen av pilotene her inne har mer kjenskap til Bremont? Hadde vært kjekt å hørt andres perspektiv på kvalitetsfølelse, service m.m. :)

Det ser da ut til at de koster akkurat det samme ;)

Trodde han sa 5050 i videoen, men når det er sagt er jeg stuptrøtt idag og sitter å sløver... nesten ikke fått gjort noe annet enn å se på klokker i hele dag, og sjekke tracking nummer... :/

Trodde han sa 5050 i videoen, men når det er sagt er jeg stuptrøtt idag og sitter å sløver... nesten ikke fått gjort noe annet enn å se på klokker i hele dag, og sjekke tracking nummer... :/

Oooohhh... Snart unboxing? :D

Ved første øyekast likte jeg ikke klokken i det hele tatt. Så så jeg videoen, og jeg likte den bedre og bedre for hvert minutt som gikk :)
Teknologien som ligger bak denne klokken er imponerende og funksjonell og det virker ikke som bilder yter den rettferdighet. Synd den er et par hakk for stor for min smak. Virker absolutt som et godt kjøp.

Det eneste som skurrer er at det er et stort bilde av et fly på casebacken til denne "i utgangspunktet rendyrkede diveren" :D

@Sponon: hadde det ikke også vært fordel med lume på sekundviseren? Med tanke på sikkerhet. Jeg ville hvertfall ikke hatt bunntimer som ikke hadde indikasjon på at den virker. =P

@Sponon: hadde det ikke også vært fordel med lume på sekundviseren? Med tanke på sikkerhet. Jeg ville hvertfall ikke hatt bunntimer som ikke hadde indikasjon på at den virker. =P

Jo, det ville helt klart vært en fordel. Men pga minuttviseren så må du bruke lykt for å lese av bunntiden uansett, så spiller liten rolle spør du meg :p

Alt dette er riktignok flisespikkeri. Du kjøper ikke denne klokken for å bruke som et verktøy under et nattdykk, vrakdykk eller grottedykk. Ypperlig lesbarhet i dagslys IMO. Denne klokken står høyt på lista, og håper noen her inne kjøper en Bremont før eller siden :)