Callahan
Støttemedlem
Men er det noe fart i den? Altså hvordan er det med Thujone´n @Hammerfjord?
Eksperimenteringen fortsetter...
I dag så jeg litt grums i bunnen av flasken og det var tydelig at enkelt filtrering gjennom kirurgisk bomull var ikke nok.
Da kjøpte jeg kaffefilter og superkul.
Etter et prøveglass, bestemte jeg å filtrere flasken: absinthen ble plutselig grønnere og tydeligere i smak med mindre surhet på tungen.
Det måte bli en del smaksprøver og flasken minsker: jeg bekrefter at det er farlig greie...
Vis vedlegg 36020
Utrolig kult, @Hammerfjord! Jeg er selv meget glad i absinth, og har stort sett holdt meg til Vinmonopolets Absente 55 og Bohem Absinth, som dessverre er borte fra markedet. Dette må prøves!
Vis vedlegg 65986
Mange mener dette er verdens beste vodka. (Edit: Crystal head vodka)
Kjøpte den kun som en kuriositet.
Er den god? Aner ikke. Er den vond? Nei.
Hva smaker den? ingenting.
Men den var veldig lett å drikke. Som hør og bør med alkoprosent på 40 så stakk det litt i ca 1sek idet den forsvant nedover, men thats it. Ingen vond ettersmak eller den typiske beiske spritsmaken. Jeg prøvde større og større slurker bare for å se hva som skjedde. For å se om det "brant i halsen" Nope. Nada. Ingenting. Kun det ene sekundet spriten passerte ganen.
Sikkert fint å lage drinker av hvis målet er å bli stupfull.
Uff, nå fikk jeg flashback.. Appelsin, sukker og en liter av denne = en jævlig dårlig dag derpå. Men den var god der og da, og jeg vant festen@ErikR
Hvis du vil ha en vodka som smaker litt bør du gå for Zubrowka.
Har drukket meg kanakas på denne et par ganger.
Det er jo ikke meningen at vanlig vodka skal smake noe særlig, men denne gjør faktisk det.
@ErikR
Hvis du vil ha en vodka som smaker litt bør du gå for Zubrowka.
Har drukket meg kanakas på denne et par ganger.
Det er jo ikke meningen at vanlig vodka skal smake noe særlig, men denne gjør faktisk det.