Bretling VS. Baume & Mercier, pls advice

Medlem
12. aug. 2011
Innlegg
4
Sted
Asker
Hei, jeg er på jakt etter et nytt ur, og det står nå mellom to tøffe varianter hvor prisen er omtrent den samme. Den ene er en Tidssonen-favoritt (Breitling SOH). Et utrolig flott ur, men et som (for?) mange etterhvert har på armen... Det andre er B&M Classima Executives som ikke er så vanlig. Er det noen av ekspertene her som vil dele noen tanker om kvalitet, urverk, målgruppe for disse to urene? Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner outsideren her så godt.

Superocean Heritage 46 Chronograph Black Dial Rubber
breitling-superocean-heritage-A1332024-B908RUB_LRG.jpg


Classima Executives Black Dial Rubber (44)
baume-et-mercier-classima-executives-MOA8853_LRG.jpg
 
Er det en slags PVD kasse på B&M?
I så tilfelle hadde jeg gått for Breitlingen selv.. Aldri blitt helt komfortabel med PVD..
 
Designmessig; B&M

Resalgsmessig: Breitling

Kvalitetsmessig: Ser ikke helt den store forskjellen på dem. Begge bruker ETA/Valjoux-verk, i mer eller mindre modifisert versjon.

Hvilken ville jeg ha valgt?

Jeg er mer opptatt av designet, enn om klokken er lett å selge på et senere tidspunkt. Jeg ville ha gått for B&M, MEN ikke i pvd-utgave. Den finnes også i vanlig stål, som også er mye billigere. Gå for den versjonen :)
 
Begge er jo tøffe, og kvaliteten på begge merker er/og skal være meget bra:) Breitlingen er COSC, noe ikke BetM er, men presisjon kan du jo få regulert etter hvert uansett;) Synes BetM' en var tøff i designet og garantert en klokke ikke mange her i landet har! Skal du evt gå for denne ville jeg også valgt Stål utgaven:) Disse helsvarte klokkene med PVD eller Diamond like Carbon eller hva det heter er ikke jeg kjempe fan av.. Erfaringsmessig blir man da fortere "lei" klokken, eller i alle fall fargen..! Ingene av de er feil å velge, men Breitlingen vil nok evt holde seg bedre i pris og være lettere å selge enn klokken fra BetM..
 
I stål hadde jeg gått for B&M, helt til pengene var klar. Da hadde jeg bøyd av og kjøpt Breitlingen. Tanken på resalgverdien hadde skremt meg vekk. Men om du ikke tenker å selge, så er jo den ute av vurderingen.
 
Sorte kasser er jeg ingen fan av og ville også foreslått B&M med SS-kasse.
Men, da jeg så bildet av den med stålkasse forandret jeg mening. Den er penere med sort kasse.

Økonomien i dette har jeg ingen greie på - rent bortsett fra at du er garantert et tap uansett valg. Ville derfor gått for B&M med sort kasse.

Skylder å gjøre oppmerksom på at jeg har sviktende dømmekraft når det gjelder klokker og at jeg fraskriver meg et hvert ansvar for din endelige beslutning;)
 
Sorte kasser er jeg ingen fan av og ville også foreslått B&M med SS-kasse.
Men, da jeg så bildet av den med stålkasse forandret jeg mening. Den er penere med sort kasse.

Jeg må si meg enig med Minuteman, BetM modllen var finere i PVD kassen med to subdials :) Syntes ikke klokken var like fin i SS, og likte ikke at det da var tre subdials i den utgaven, og av den grunn må jeg nesten forandre min stemme til Breitling SOH!