Hei har en Britling Eric Tabarly 1985 mod 80770 som jeg fikk i 1985. Er det noen som kjenner til dette uret, hvor sjeldene er de og har den noen verdi i dag?
Hei har en Britling Eric Tabarly 1985 mod 80770 som jeg fikk i 1985. Er det noen som kjenner til dette uret, hvor sjeldene er de og har den noen verdi i dag?
Ja, det er riktig. Breitling laget modell 80770 spesielt for Eric Taberly. Han designet og testet klokka. På skiva var også hans signatur. Med to typer bazel: dykker og yachting. Vanligvis med mørk skive. Breitling laget også dameutgave med steiner i bazelen og litt mindre i damenter. Men det finnes en spesial edition av modell 80770 for jordansk konge Hussain med byvåpen på skiva. Jeg fant også et bilde av en 80770 med mork skive med tekst "12 meter". Den har jeg ikke hørt om.
Som alle andre gamle quartz klokker er prisen ikke noe å skryte av. Selv om selve modellen er ganske sjelden. Men med alle papirer og original boks kan det være en fin vintage samleobjekt for en klokkeentusiast.
Problem er service: enten bytter man batteri eller bytter hele urverket.