Brukererfaring Sinn U1

Medlem
8. jan. 2012
Sted
Oslo
Kjøpte klokke for 2 uker siden.
dato.jpg

Det ble ingen unboxing pga travelhet på hjemmebane og snarlig behov for «trøst», mao klokka rett på hånden…..
Der har klokke levd siden kontinuerlig.
Førsteinntrykket var at den er stooor, og det er den.
Men jeg synes proporsjonene er gode, dia/tykkelse, 44/15 mm.

Låsbeslaget er 1 mm tykt og oser av robusthet. Det er et stor beslag, men det er godt rundet og sitter godt på håndleddet.
Laas_HL.jpg

Laas2.jpg

Dykkerforlengelsen virker brukbar, men ennå ikke benyttet.
laas.jpg

Jeg bruker gummiremmen som kom med og den føles veldig komfortabel.

Krona er plassert ca. kl 4 sannsynligvis for å hindre gnisning mot håndbakken, jeg har ikke opplevd noen ulempe med dette.
dato.jpg

Glasset flukter med bezelen, noe jeg liker og gjør glasset mindre utsatt for gnisning/riper da det ikke stikker ut.
rem_Gummi.jpg

Serat.jpg

Datoen er kl 3, lesbarheten er helt grei på dagtid, men ved litt mørke er den litt vanskelig å se.
(Jeg snakker ikke tussmørke og jeg har briller  )
dato.jpg

Bezelen har klare hakk (1 stk/min. ) ved rotasjon og det liker jeg, men jeg kunne godt tenkt med litt bedre grep/serratering. Fingrene glipper litt ved hvert grep
Serat.jpg

Jeg valgte samme farge på bezel som kasse, for en mer «rugged» utseende. Mer helhetlig, synes jeg.

Nøyaktigheten er upåklagelig, - 5 sek på 72 timer, konstant på håndleddet.

Lumen er veldig god og jeg koser meg i mørket.
Dessverre ikke noe bilde, ta meg på mitt ord.

Imagemessig har jeg ikke fått noen kommentarer bortsett fra på hjemmebane: « Ny klokke igjen ? Hvor mange har du egentlig brukt for ?»

Alt i alt veldig fornøyd med klokka, den er stor, tung og oser av holdbarhet.

« Ny klokke igjen ? Hvor mange har du egentlig brukt for ?»
Tør jeg gjette at det er i flere heim enn mitt og ditt den blir hørt.
For min og oss andres del så bare kjøp i vei - slike brukererfaringer kan vi aldri få nok av :)

Gratulerer! Denne tåler nok mye mer enn hva de aller fleste eiere vil utsette den for. ;)

Gratulerer med flott klokke, blir aldri lei av å se den. Har hatt den i eie 3 ganger..

Grattis!

Meget bra.

Jeg fikk min på julaften og den satt på armen i 5-6 uker før jeg i det hele tatt skiftet klokke.

Går utrolig bra og er helt klart mye gøy for pengene.

Har reagert på hvor mange som omsettes av disse her inne. Lurer på hva som feiler de... :p

Tøff klokke - ingen tvil om det.

Veldig glad for at du tar deg tid til å skrive ned noen tanker og erfaringer. Ser ut som et flott ur som jeg har vært nært på å anskaffe meg flere ganger selv, kanskje jeg må gjøre alvor av det snart.....:)

Krille: Ja.

Det florerer jo av "tullinger" som selger sin Sinn. :roll:

Men seriøst, man skal lete lenge etter noe mer gøy i den prisklassen.

+ det er vistnok noen som har hatt flere Sinn'er også - uten å lære... :roll:

Skal ikke nevne navn i tilfelle noen føler seg truffet.

:cool: