Brukt eller ny?

Hvilken Sub er din favoritt?

• Stål

Stemmer: 32 71,1%
  • Gull/Stål

Stemmer: 3 6,7%
  • Gull

Stemmer: 10 22,2%

• Antall stemmer
    45
Det kommer veldig an på hvor mye brukt, hvor mange ganger polert eller hvem som ha polert den.
Småskrap (hairlines) kommer første uke, irriternede med en gang, men uungåelig.
Lett "hjemmepolish" på de polerte flatene er lett med Cape Cod som kan kjøpes i webshoppen her inne.

Problemet med noen eldre klokker er at den som har polert, ikke har polert, men slipt bort dype hakke f.eks.
Ikke bra!

Hvis du bare skal kjøpe deg en fin klokke for livet, og ikke er nevneverdig interessert utover det råder jeg deg til å kjøpe nytt.
Gå til AD, smekk klokka på armen, og se deg aldri mer tilbake.
Hvis du derimot nerder deg til med kunnskap om forskjellige urverk, funksjoner, materialvalg, og pugger caliber- og referansenummer råder jeg deg til å kjøpe brukt.
Da kommer du nemlig garantert til å flippe deg rundt en god del modeller.;)

Jeg vil ikke ha vintage, men lurer på hvor langt bak i tid jeg kan gå uten å miste mint følelsen. Tenker på de skarpe kantene, og lite riper
Ok. Det finnes det ikke noe fasitsvar på. Blir som å spørre "Hvor ny bil må jeg kjøpe for å være sikker på at den ikke er kollisjonskadd". Det kommer helt ann på eieren og bruken. Ei klokke kan være 40 år og fremstå som ny, mens andre kan se ut som takras etter ett år.

Bildet nedenfor er av WG 116619LB av bruker på Rolexforums. Denne er ikke polert, men brukt "ihjel" og er ikke gammel. Mao. så skal du være ganske glad i riper og dings, hvis mykt gull er det du vil ha...

Noen synes den nedenfor se flott ut. Personllg synes jeg den ser ut som et takras.

5416C78B-E9D8-4114-88E4-29317006A718_zps1htextfj.png

Kilde: http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=489542

Sant nok, men er ikke interessert i klokker bare for utseende eller får å vite tid. 50% av opplevelsen er teknikken, historien, og følelsen av kvalitet.
Dette innlegget gjør det hele litt mer forståelig. Frem til dette innlegget framstod det som en 16 åring som ville vise frem velstand. Kjøp en nyere brukt stålsub og putt resten på bsu ;)

Dette innlegget gjør det hele litt mer forståelig. Frem til dette innlegget framstod det som en 16 åring som ville vise frem velstand. Kjøp en nyere brukt stålsub og putt resten på bsu ;)
Jeg tror jeg gjør det, ettersom jeg ikke liker tanken av å gå rundt med en gullklokke andre kan sikle på. Jeg liker ikke så godt at andre vet prisen, bare jeg vet det. Tror jeg skal følge tipset ditt, men akkurat nå er jeg så usikker at jeg tar en liten pause fra pris og alt det der og bare lærer mer om klokker.
"Patience is key"

Lurer også på om det er noen steder jeg kan kjøpe deler til klokke og sette sammen selv, vil gjerne lære meg denne kunsten.