Brukte klokker i London

Medlem
20. sep. 2013
Innlegg
782
Jeg skal til London en tur og er i markedet for en vintage Tudor Submariner. Noen som har tips til butikker med godt utvalg og som er til å stole på?
 
Carr Watches i Liverpool street og Austin Kaye i Covent Garden er kun to gode eksempler.

Ellers vil jeg anbefale å rusle en tur i Bond Street og området rundt. Der finner du flere gode second hand dealer. :D
 
Austin Kaye på the Strand


Ja, nå så jeg at dette var allerede foreslått.

MEN brukte klokker i London er svindyre...
 
Takk for svar. Svinedyrt sier du.. :eek:

Er fersk i klokkegamet (dette blir min første klokke dyrere enn 5000 kr bortsett fra kanskje noe arvgods av lommeur) og liker tryggheten i å kjøpe fra en forhandler. Jeg er nok ikke selv i stand til å se forfalskninger eller feil annet enn de åpenbare. I tillegg er jeg ofte i London, så det vil være enkelt å følge opp eventuelle mangler.
 
Et par andre spørsmål.

1. Ser at på de fleste Tudor Oysterdate så er det inngravering bak på kassen, mens andre ikke. Er dette bare variasjoner på modeller og årstall, eller tyder det på utskiftinger?
2. Har alle Tudor original krone enten Rolexkronen eller Tudorskjold. Betyr helt plain krone at dette ikke er en originaldel?
 
Vintage Rolex og Omega i Burlington Arcade opererer med latterlige priser. Bruk søkefunksjon, det er mange tråder om London på TS. Har ikke sett så mange Tudor sub i London, men antar at de vil være betydelig overpriset. Det hender av og til at disse dukker opp på TS :) Jeg hadde nok ventet til en slik anledning.
 
Har du vært i London nå? Hadde vært artig å høre dine erfaringer:)
Ja, men lite å fortelle. Da jeg fikk forståelsen av at det ikke var så mange kupp å gjøre på det jeg var på utkikk etter nå så ble ikke klokker prioritert denne gang. :eek:
 
Min erfaring er også at second hand i London er latterlig dårlig. Slitte klokker til nesten nypris ut av trange buler er min konklusjon. Dårlig utvalg av ukurante klokker. Litt av vitsen med å shoppe brukt i utlandet må jo være muligheten for å gjøre et lite kupp. Men marginene i vår bransje er nok for trange.
 
Redigert: