Bruktpris på Perrelet Alarm

Medlem
21. april 2012
Innlegg
96
Sted
Oslo
Vurderer å kjøpe en tilnærmet ny Perrelet Alarm, men er interessert i å vite hva jeg eventuelt må belage meg på i verditap. Jeg finner ingen her på forumet, ei heller noen på chrono24. Hvilken pris ligger disse urene normalt på i bruktmarkedet? F.eks. en normalt/pent brukt, to år gammel modell.
 
Påstand:

Jeg har lyst til å si sånn ca medium enormt.
Om du får igjen 50% etter 2 år blir jeg overrasket. Sannsynligvis lavere enn dette.
 
Og hva regner dere da som nypris? Har inntrykk av at den kan variere fra $2500-$6500... Klarer ikke å få et tydelig inntrykk av hva som er reell nypris.
 
Retail pris på Perrelet er vel ofte langt over faktisk pris i butikker og på nett, spesielt i utlandet. Derfor må du regne med at en klokke med retail pris på 30tusen kan selges for rundt 18-20 tusen ny i butikk og synker fort til 12-13tusen pent brukt. Dette er typisk for litt mer ukjente merker som Baume et mercier, Maurice Lacroix osv.

For denne modellen er 6500dollar urealistisk som kjøpspris, heller kanskje en suggested retail. Salgsprisen bør være nærmere 2500dollar.
 
Redigert:
Takk for svar! Da tror jeg at jeg skrinlegger tanken om å kjøpe en "nesten ny" for 22k...
 
For denne modellen er 6500dollar urealistisk som kjøpspris, heller kanskje en suggested retail. Salgsprisen bør være nærmere 2500dollar.

Med salgspris, mener du da salgspris for ny i butikk eller salgspris for pent brukt to år gammel modell på bruktmarkedet?
 
Jeg kjenner ikke denne modellen spesielt. Ved å sammenlikne prisen på ebay, amazon,chrono24, og ved å google seg litt rundt bør du få en pekepinn. Jeg vet hvertall at markedet for re-salg ikke er veldig godt men at det er mye klokke for pengene om den skal beholdes. Tøft med alarm også.

Om denne kjøpes i Norge vet jeg flere som har forhandlet seg fram til gode priser på Perrelet. Jeg ville nok tatt en inn fra utlandet om jeg skulle hatt en. Jeg kjøpte en Baume et mercier i utlandet for 10,5 tusen som kostet 27tusen hos protid. Solgte den brukt 2 år etter for 9K
 
Redigert:
Hei. Jeg har selv en Perrelet. Flotte klokker absolutt. Jeg kjøpte min ny i Norge. Hvor mye jeg teoretisk har tapt bryr meg lite, min selges ikke:)

Men, dette betyr ikke at man ikke skal gjøre research.

Det finnes en perrelet-importør i Norge. Swisstime.
Ta kontat der, og hør/forhandle pris på den aktuelle modellen du søker. Enten får du en så god pris at du like gjerne kan kjøpe den ny, eller så har du noe å gå etter ute i markedet.

Kansje du også får prøvd klokken hos swisstime?

Lykke til, og vi gleder oss til unboksingen.
 
Tror heller jeg da skal sitte på gjerdet, og se om det dukker opp en pent brukt som kan snappes opp for spottpris.

Takk for alle gode råd!

Forresten: Skal til London en tur om en drøy uke. Er det muligheter for greie bruktklokkekjøp der?
 
Nei. De har alt, men antageligvis til feil pris. Er du en ram pruter kan du nok gjøre et greit kjøp pga lav pund.
 
Er ikke dette omtrent helt identisk med omtrent alle andre "tradisjonsrike" urprodusenter vi har i dette sjiktet her da?

Du mener alle andre har like mange høye plasseringer og utmerkelser?

Jeg kjente Baume & Mercier lenge før jeg fikk intresse for klokker. At de de siste årene har blitt kjøpt opp og mistet sin horologiske sjel, og dermed ikke lenger har noen stjerne blandt dagens WISer, gjør dem ikke til et mindre ikon. I alle fall ikke utenfor klokkeforumer! :)